Gå til innhold

Katt og nyfødt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har katt, og lurer på hvordan det blir når den lille kommer. Vi har en innekatt som er kjempesnill, men jeg er engstelig for hvordan hun blir når lillegutt kommer. Hva hvis hun legger seg i senga hans osv. Har noen noen råd? Jeg kan jo forsøke å holde de adskilt men.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var jeg deg ville jeg passet på at katten ikke kom i senga til gutten, for jeg er blitt fortalt at de fort kan legge seg opp i ansiktet og da dekke munnen. Dette er fordi de er veldig glade i varmen, og vi utånder endel varme. Når barnet er så lite vil det ikke kunne klare å fjerne katten av seg selv. Det samme gjelder hvis barnet ligger i vogn ute, da burde man visst ha sånn trekk så ikke den kommer helt oppi.. Er jo bare blitt fortalt dette da, så jeg vet jo ikke liksom..

Skrevet

Har hatt katt med begge de 2 andre når de var nyfødt, var aldri noe prob.

Har 2 katter nå også, den ene er så redd at han blir ikke noe prob. Den adre er skikkelig innkatt, men tror ikke det blir noe prob alikevel.

Men må jo være obs hele tiden da:

Skrevet

Jeg har katt og har funnet ut åssen jeg skal gjøre dette. over sprinkelsenga henger jeg en slags sengehimmel-ting mot mygg. den er litt tynnere og koster under 100 kr på ikea. festes i taket og "sprer" den bare rundt senga. på den måten kommer ikke verken katt eller mygg eller vepser til den lille. Når han skal ligge ute og sove i vogna si fester jeg myggnettingen til vogna på. naboen har 3 katter og vil ikke at de skal komme seg oppi vogna.

Skrevet

Vi har i de to siste månedene nektet katten tilgang på soverommet vi. Vi har lagt et pledd i kurva under vogna som den ligger og sover på om natten, så jeg håper den fortsetter med det når babyen skal sove i vogna om dagen. Jeg er veldig spent på sjaulsi jeg. Katten er veldig avhengig av meg, så jeg lurer på hvordan han kommer til å takle konkurransen.

Skrevet

Takk for alle svar.

Skrevet

Du får kjøpt kattenett i flere butikker til å ha over vogna og senga. Vi har kjøpt på Fru Lyng, men vet at de også har det på Babyshop.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...