Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Biomor har nettopp bedt samboeren min kjøpe en bil til henne. Jeg har sagt at om han gjør dette, går jeg fra han. Samboeren min skylder meg 11 tusen, og har gjort det i over et år... Er dette å overreagere eller har jeg rett til å stille ultimatumet?
Kreoline Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Gud hjelpes, ja du har all rett til å stille ultimatum. Jeg personlig ville blitt dødelig fornermet over at det i det hele tatt er nødvendig å stille ultimatum. Dette burde din samboer ha sagt nei til som en ren refleks.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Ja sant? Det syns jeg også! Men hun bruker barnet som pressmiddel da. Hun sier det ikke konkret, men får hun ikke viljen sin på noe (hva som helst egentlig) finner hun på tusen unnskyldninger for at han ikke kan få se barnet... Så forstår at han er "redd", men han trenger ikke legge seg flat for henne for det.. Da er det vel det samme som å signalisere at han gjør alt hun ber om...?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 Fortvil ikke lille venn har vært igjennom samme "helvete" for et par år siden. . . Hun kan ikke bare kreve at han skal kjøpe ny bil til henne pga ungen -det er hennes ansvar. *Har ikke hun bil til å kjøre ungen hit og dit, så kan dere fåreslå å få ungen mere. Hvis hun truer med at faren ikke får se barnet, så kan dere ta kontakt med namsmannen (på lensmannskontoret) og han kan faktisk kreve henne for dagsbøter pga mislighold av samvær!! Her i huset gikk det så langt, at min mann rett og slett kutta all kontakt med XN. . . Man må ta vare på det man har, ikke det som var LYKKE TIL ! pia
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 Herregud, dette hadde vært uaktuelt her i huset!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Kan namsmannen gjøre noe når samvær kun er fastsatt etter mekling..? Eller må vi da gå rettens vei? Jeg kontaktet barnevernet i kommunen vi bor i, de hadde visst hatt henne under oppsyn en god stund mht omsorgssvikt. Så kanskje vi får ha barnet mer, det hadde vært supert Takker for alle svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå