grå :) Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 ja, jeg har en veldig utvikla samvittighet om noen lurer... føler meg litt slem , men vi har bedt tanter og onkler + vår nærmeste familie. så har det seg slik at ene onkelfamilien har 3 eller 4 barn (jeg er ikke sikekr, aldri truffet dem) som blir betrakta som veldig veldig ustyrlige. visstnok såpass ille at ingen vil passe dem... snakka med svigermor i går og da høres det ut til at da denne onkelen og tanta har tenkt å ta med seg sine (ubedte) barn i vårt bryllup. helt mot mitt ønske. det er da vel ikke vårt ansvar om folk ikke klarer skaffe barnevakter? greit nok om dette hadde vært små som var avhengige av mammaen sin (babyer), men disse er fra 5 år og oppover og vi har sagt INGEN søskenbarn. gjør de alvor og tar med barna så tror jeg at jeg hyler stygt. kan da ikke la noen komme og ikke resten . da blir det krig i slektene. garantert. kjenner partene godt etterhvert. argh føler jeg får litt lite respekt om dagen.
pillis Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Nei det er ikke deres ansvar å skaffe barnevakter. Ærlig talt. De kan ikke ta med barna hvis de ikke er bedt. Nei der må de respektere deres ønsker og det må du være tydelig på. Det burde svigermor også gi beskjed om mener jeg. Vi har ikke bedt barn i bryllupet og de må folk respektere. Hvis de ikke kan fikse barnevakt må de takke nei mener jeg.
Pappas fultreffer :) Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Nei, de har ingen rett til å ta med seg ubedte gjester, uansett om det er deres barn eller ikke. De skal respektere dine ønsker, og kan de ikke skaffe barnevakt, så får de heller bli hjemme. Dette er din store dag, den skal ikke ødelegges, og det er helt og holdent deg og din tilkommende som bestemmer og styrer denne dagen. Ring tanten og onkelen og gi beskjed om at barn får ikke komme. Dermed basta!!!
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 Vil bare si meg hjertens enig med pillis og hellinor! Hadde noen tatt med ubedte unger i mitt bryllup hadde jeg blitt rasende! Får de ikke barnevakt så får de bli hjemme, det er en grunn til at dere ikke har invitert ungene!
♥Snulder Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 Man tar ikke med seg gjeste som ikke er budne... så enkelt er det. Eneste unntak for meg er barn som ammes, eller er så små at foreldrene føler det ukomfortabelt å overlate de til andre.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 Man tar ikke med seg ubedte gjester i ett bryllup uansett om det er barn eller voksne.... jeg ville jo ikke tatt med meg mamma i et bryllup hun ikke var bedt !!! Jeg ville avventet og sett om denne onkelen tok kontakt med dere. Han kan jo uansett ikke bare ta dem med uten å gi beskjed bord skal jo dekkes osv. Dersom han tar kontakt så informer om at det er en voksenfest. Vi måtte informere en av våre gjester om at deres 1 åring ikke var velkommen. Foreldrene var litt "sure" i starten...men digga oss etterpå for da fikk de jo festet alene Du eller mannen din kan jo også informere svigermor om dette så kanskje hun også sprer rykter den andre veien Lykke til
Morango 29.05.2007 Skrevet 24. mai 2007 #7 Skrevet 24. mai 2007 Ta kontakt med den gjeldende onkelen og forklar at ingen barn er ønsket. Respekterer de ikke det sier det litt om dem og ikke dere. Det er tross alt deres dag! Basta:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå