77modell Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Ho ville IKKE vedkjenne seg å hørt om det en gang! Ho flira å sa at, nei det må du spørre noen som ikke jobber på ei fødeavd om. Jeg såg at ho visste noe, men ville rett å slett ikke si noe! Andre som har spurt leger eller JM??? Hva sier evt de?
MinteMorKine Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 tror alle sier forskjellige ting jeg, er nok ikke nok kjent her i norge for at noen kan si noe sikkert. tror ikke det hjelper for og føde fortere, men hjelper på sammentrekninger før og etter fødsel. går selv på det og kan ærlig si at jeg merker sterkere sammentrekninger en hvis jeg ikke hadde tatt dem, skal vist hjelpe under og etter fødsel ( det veit jo ikke jeg enda) men er uansett helt ufarlig. hvis ikke hadde se jo aldri solgt det=P
77modell Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2007 Jeg tar det også. Har fødd 2 ganger før, så får vente til jeg er ferdig med noen konklusjon:) Men synes det er litt merkelig at de ikke "vet" noe da! Spurte JM mi også, ho påsto at hun aldri har hørt om det heller......det tror jeg ikke på, om ho ikke har store kunnskapen, så må da andre spurt eller sagt noe!
ennaH Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 Det siste er nok ikke helt rett. Det finnes stadig eksempler på at legemiddelverket har nedlagt omsetningsforbud mot helsekostprodukter som viser seg å være skadelige. Så det at de selges i Norge, er ikke umiddelbart et tegn på at de er ufarlige. For øvrig er det absolutt ingenting som virker på å sette i gang en fødsel før babyen er klar for å komme ut. Beklager, men sånn er det.
VinterSol+2 Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 haha, min jordmor sa; "ja, det er sånne ting du kan lese om på nettet..." hun mente at det kunne jo ha god effekt, men ingenting var bevist. Uansett mente hun at det var bare å drikke bringebærte, feks, om en syns det var godt. uten at hun ville garantere for noen som helst effekt. ("men når du er over 37 uker, kan du få prøve hva du vil") hehe
77modell Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2007 bringebærkapsler er vel ikke ment for å sette i gang heller om jeg har forstått det rett ennaH. Er vel mer hjelp under og etter fødsel! Her er en flott link jeg fikk emd noen her inne. http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/rubu_ida.htm Her står det godt forklart, men det jeg reagere litt på er at helsepersonell er så negative til sånt, vil ikke prate om det engang.
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 Min jm sa det var bare å prøve men det var ikke lege dokumentert å da ville henne ikke utale seg om det. det samme sa min lege. men det har jo sikkert en effekt da siden så mange bruker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå