Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Hvor kjenner dere sparkene til babyen? Jeg kjenner stort sett bare spark oppe til høyre og til venstre for navelen... (uke 36) er dette normalt?
VinterSol+2 Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 spørs jo helt hvordan babyen din ligger det! Nå om dagen, kjenner jeg spark på høyre side, mellom nederste ribbenet og navelen. Dette fordi baby ligger med hodet ned, rumpa ut til min venstre side og beina bort mot høyre side. Så når hun sparker ekstra godt til, kjenner jeg rumpa stikker ut på venstre side! Varierer litt de gangene hun vrir på seg. så om babyen din har funnet sin "favorittstilling" så er det ikke unaturlig at du kjenner spark hovedsaklig på et sted! De kan jo enda snu seg litt der inne, men begynner å få ganske dårlig plass.. bare tenkt.. babyen din er nå rundt 45cm lang og veier det samme som to kartonger melk+ !!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Jeg er i uke 31, og kjenner masse liv 'utover' på hele magen -over og under navlen, og noen ganger veldig høyre siden andre ganger veldig venstre side... Jeg er litt redd for at det er likt som sist, -men håper for all del at bebi skal snu seg med hodet ned denne gangen... (Kjenner ikke spark mot verken ribbein etc eller utpreget mot feks urinblære -mest 'utover' -og både oppe og nede og sidene) Hvor bør en kjenne spark hvis hodet ligger ned? Noen erfaringer? -Er nok litt tidlig ute, -men håper så inderlig på en 'vanlig' fødsel med hodet først denne gangen... takk!
VinterSol+2 Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 husk at baby kan snu seg rundt iallefall frem til uke 38! (om hodet ikke har festet seg) Når du er i uke 31, har baby fortsatt så god plass, at h*N kan vri seg frem og tilbake, og lille har jo både armer og ben å sparke med! Så ikke uroe deg for mye du:) De aller fleste finner veien med hodet ned før eller senere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå