Gå til innhold

Forkjølet bare 2 mnd -mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min to mnd gamle jente har begynt å hoste de to siste døgnene og har skreket i hele natt med mindre jeg bærer henne på armen. Det har hun aldri gjort tidligere. Bør jeg være bekymret/ ta kontakt med lege? Har noen av dere erfaring med førkjølelse hos barna deres når de er så små? Jeg ammer henne. Hun har ikke feber.

Veldig takknemlig for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan godt være forkjølet ja.

Skrevet

Gutten vår ble forkjølet etter litt over en måned. Tett i nesa og hostet, men allmenntilstanden ellers virket grei. Dryppet mm i nesa hans innimellom, så han ikke skulle bli så tett, og det gikk over av seg selv på en ukes tid.

Skrevet

Hei, tøtta mi var forkjølet da hun var 6-7 uker, da hun var 4 mndr. og nå når hun er nesten 7 mndr. Hun har til tider vært så tett at hun ikke klarte å spise- samtidig som jeg var stresset for å få i henne mat, spesielt da hun var så liten. Fikk nesen åpen nok ved å kjøre på med saltvann (i ambuller) i nesa- gjerne et par ganger, brukte så en nese-pumpe (fåes på apotek) for å trekke ut snørra, og kjørte så på med nesedråper. Mye hyl og skrik, men må man så må man!!!

De anbefaler at man har det litt kjølig på rommet, og at du kanskje legger noe under madrassen slik at hun sover med hodet litt høyt. Om du ikke har det allerede er det fint å ha en temperaturmåler, de man stikker i rumpa er enklest og best (på apoteket har de engangs plast-trekk til termometeret slik at det er lettere å holde det rent.

Om det bare er litt feber ville jeg vært forsiktig med paracet, men er du bekymret for for høy feber før natta så ville jeg ikke nølt.

Lykke til! Heldigvis går det over.

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Kan være forkjølelse, e ble smitta på sykehuset under barselsperioden, og sønnen min ble oxo forkjøla. Hev hode enden i senga og ikke ha d for varmt på rommet=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...