Gå til innhold

Ingen hjelper de med barnevogn på bussen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar vanligvis ikke buss, men har busset i et par dager nå og må si jeg er ganske sjokkert. INGEN passasjerer eller sjåføren hjelper til med å bære inn vogner... Synes ikke det er rett jeg som gravid skal springe fra langt bak i bussen og løfte tungt heller. Og det satt menn å så så på damene rett ved den utgangen... De bare SÅ på! Usj.

Er dette vanlig over det ganske land nå eller er det bare et Trondheimsfenomen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da eldstemann var baby bodde vi i en bydel av Bergen og jeg fikk i hvertfall alltid hjelp med vognen når jeg tok buss, som oftest var det falere som reiste seg for å hjlpe på en gang også slik at der fort ble litt latter og endel satte seg ned igjen og overlot til den nærmeste å hjelpe. Samme med å reise seg for gravide (synlig gravide altså), opplevde aldri å måtte stå på en full buss når jeg var synlig gravid, var alltid noen som raskt spratt opp. Men har lest om mange som opplever det samme som deg, spesielt i Oslo-området da. Kanskje brautende bergensere tross alt er mer høflige og hjelpsomme enn ellers? Hehe...

Skrevet

Ja, jeg tror det er landsforskjeller. Muligens at myten om "træge trøndere" stemmer også her?

Vi var uten bil hele det første leveåret til førstemann, og jeg tok mye buss i Trondheim. Selv med tung og brei Emmaljunga-vogn ble jeg etter hvert en racer til å baksere vogna opp og inn i enhver type buss, ettersom svært få gadd reise seg for å hjelpe - og i hvert fall ikke sjåføren!

Et annet "artig" fenomen her i byen er at sjåførene ofte begynte å kjøre før man har kommet seg fram for å betale. Ikke artig å måtte forlate vogna og bakse seg fram til en (ofte) sur sjåfør mens bussen er i bevegelse...

Er i utgangspunktet veldig positivt innstilt til kollektiv transport og fellesløsninger i samfunnet, men må si at jeg ønsker all konkurranse til Team Trafikk i Trondheim hjertelig velkommen!!!

Skrevet

Ingen som gidder å reise seg for gravide eller gamle heller!

Skrevet

Er helt utrolig at det går an...

Skrevet

hei!

Det er rett og slett mangel på folkeskikk, og det er vel strengt tatt noe sjåførene skal gjøre! Synes egentlig at det grunn til å si ifra til dem. Eventuelt skriftlig. Særlig når de begynner å kjøre før man har betalt, og må gå fra vogna ubevokta! Det kan jo rett og slett være farlig. Huff, nå ble jeg litt varm i toppen....

Skrevet

Hadde ventet med betalinga til neste gang bussen stoppet jeg.

Ikke søren om jeg går ifra i fart i hvertfall, for de kjører ikke akkurat sakte og forsiktig disse bussene!

Skrevet

Hi hi jeg har møtt på en TT sjåfør jeg fikk litt sansen for... Han åpnet kun den midterste døren til noen hjalp til med vognen. Deretter fikk folk komme på forran:0)

Men har enda ikke opplevd at noen reiser seg for meg og min store mage på bussen nei.

Skrevet

Jeg har faktisk vært positivt overrasket over vanligvis så uhøflige Oslo-folk under graviditeten. Helt siden magen begynte å bli skikkelig synlig har det nesten ikke gått en dag uten at noen har reist seg for meg på tbanen...!

Men norsk menn er faktisk de minst hjelpsomme. Menn med innvandrerbakgrunn har godt i "bedre skole" - det er ihvertfall min erfaring.

Bussjåførene skal ihvertfall hjelpe til....!

Skrevet

Ja, de er utrolig treige her i Trondheim! Springer alltid opp og hjelper til, men denne gangen har jeg fått bekkenløsning. Har lyst til å rope til vedkommende: "unnskyld, skulle gjerne hjulpet deg men jeg skal ikke løfte". Så kunne de andre passasjerene sitte der og gremmes!

Ellers så busser jeg til jobb fortsatt, tar de bussene som passer sånn at det er mulig å sitte, noen blir for fulle og jeg har flere ganger nesten svimet av, hoppet av bussen flere ganger pga det. Ingen som reiser seg for gravid heller, det har jeg hørt fra flere.

Treige trøndere altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...