Gå til innhold

Jeg har blitt tante til en vakker englejente


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I går ble jeg tante for andre gang. Det skulle ikke skje før i sommer, men veslejenta døde desverre før hun fikk oppleve verden. Hun kom stille til verden i går.

 

Jeg har tenkt mye på hvordan det må være å oppleve dette. Det er så vondt å tenke på at min egen søster må igjennom dette. Føler meg så hjelpesløs når jeg ikke kan gjøre noe for henne, annet enn å prøve å være der for henne så godt jeg kan. I en sånn situasjon går det ikke an å si at jeg kunne tatt hennes plass, men jeg skulle så inderlig ønske at hun slapp å oppleve dette. Jeg venter liksom på at jeg skal våkne og at alt var en vond drøm. Men jeg har en beintøff søster. Er det noen som kan komme seg gjennom dette oppreist så er det henne. Hun er en fantastisk mamma til to nå.

 

Jeg var så heldig å få hilse på velsejenta i går. Det var kjempegodt å se henne. Hun var så nydelig å fredfull der hun lå. Hadde fått på seg fine klær og lå der og så ut som hun sov. Jeg ventet bare på at hun skulle røre på seg for hun så jo ut som en helt vanlig baby. Jeg vil råde de som får muligheten til å se på babyer som har forlatt oss å gjøre det. For meg var ihvertfall dette riktig. Føler liksom at jeg fikk lov til å bli litt kjent med henne.

 

Det var godt å se henne og skape seg ett minne om hvordan hun ser ut. Det minne skal jeg ta vare på i hjertet mitt for alltid. Det som slo meg etterpå var at jeg er redd for at jeg skal glemme henne. Men hun vil alltid være tantebarnet mitt og jeg vil alltid være glad for å ha sett henne. Hun vil alltid ha en helt spesiell plass i hjertet mitt.

 

I dagene som har gått siden jeg fikk beskjeden om at hun ikke levde lenger har jeg skrevet ned noen ord til henne:

 

Lille vakre XXXXXX!

 

Jeg hadde gledet meg så mye

til du skulle komme

Det gjorde vi alle sammen.

Hele den rare familien din

 

Gledet meg til å

bli kjent med deg

se deg oppdage verden

ta dine første skritt

se deg vokse opp

få lov til å passe på deg

skape minner sammen med deg

være verdens beste tante for deg

 

Men...

 

Du forlot oss før vi

fikk treffe deg

Du orket ikke mer

i mammas mage

Mamma passet godt på deg

der inne men det var ikke nok

At du forlot oss er noe

jeg aldri vil forstå

 

Det er så uvirkelig at

mamman og pappan din

skulle måtte oppleve dette

De skulle få en perfekt

liten jente til

Det har de jo også fått

Du er bare ikke blandt oss

Du skal vite at du har to

flotte foreldre

 

Vi fikk aldri lov å bli kjent

Men jeg vil alltid være tanten din

Og du vil alltid ha en veldig

spesiell plass i mitt hjerte

Jeg kommer aldri til å glemme deg

 

I dag har jeg blitt tante for andre gang

Til en bitteliten vakker jente

Hun heter XXXXXX....

 

Klem fra Tante

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk tante! Og takk for at du er en så utrolig støtte i denne vanskelige tiden!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott skrevet. Og så heldig din søster har som har deg som tante til lille jenta.

Det tok to år før min søster klarte å aksptere at hun var tante til en engle gutt, noe som har vært veldgi vondt for meg.

 

Ta vare på hverandre.

 

masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...