Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Jeg bare lurer.....Sikkert et idiotisk innlegg (derfor anonym), men var nå det som ramlet ned i hodet på meg i dag.... Er dere sinnsykt viljesterke, spiser sunt og trener masse?? Er dere naturlig tynne og kan spise hva dere vil uten å legge på dere???? Eller hvordan får dere det til???? For meg er det en evig kamp. Har alltid lyst på snop og kaker, og må virkelig bruke jernvilje for å spise sunt. Men det klarer jeg som regel i 3-4 dager også sklir det helt ut igjen. Trener jevnt og trutt og går turer, men hjelper ikke når jeg spiser som om jeg skulle forbrent det dobbelte!!! Blir så frustrert av meg selv, og bare lurer på hvordan dere får det til????? Jeg er str 42, spørsmålet går da til der som er mindre enn det...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Jeg er tynn. Men tror ikke det er fordi jeg er et mer disiplinert og sunt menneske enn deg. Jeg trener aldri og spiser snop og mye mat hver dag. Og drikker juice som tørstedrikk. Men av natur er vi forskjellige. Jeg sliter med huden. Og misunner alle som har fin hud.
Simselimsen Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Jeg har bare utrolig høy forbrenning. Jeg spiser absolutt alt, og ikke så fryktelig sundt. For meg er det en evig kamp og legge på meg. Blir så lei meg vær gang folk sier - huff så tynn du er osv....Får meg til og føle meg som et beinrangel, er også liten så får ofte høre - ja du er ikke store jenta....Synes det er kjipt at folk sier slikt....
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 For meg bare er det slik. Har alltid vært lang og tynn. Spiser stort sett sunt, men ikke hele tiden. Går en del turer i bratte bakker, for det er bratt her hvor vi bor. Men jeg gjør ikke noe for å være slik. Skulle gjerne ha fylt ut klærne bedre.
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 I gode gamle dager var jeg også naturlig tynn. Kunne spise hva jeg ville. Forskjellen er da at før sov jeg så mye som jeg trengte og var fysisk aktiv omtrent hele tiden..Blir ikke mye tid igjen til det nå gitt:) Men prøver jo å leve sånn at jeg holder meg sånn nogenlunde i hvertfall:) Et godt tips er å ikke nekte deg alt. Gi deg selv 1 dag i uka hvor du spiser det som passer deg, så blir du ikke så desperat på godteri ellers i uka (er skikkelig sjokoman selv, så det krever jo endel viljastyrke likevel da...) Også er det småtingene som utgjør den store forskjellen; kutt ut smør, margarin, saus, dressing osv..sånne ting er bare ekstra kalorier som du ikke egentlig har noen nytte av. Jeg la på meg noe helt sinnsykt i svangerskapet og nå er jeg bare EN klesstørrelse fra målet.Hjelper jo selvsagt på motivasjonen når man får det til. Sett seg selv delmål fram til det store målet og belønn deg selv når du når de. Lykke til:)
Shabby Cheap Chic Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 Jeg har naturlig høy forbrenning... har alltid vært tynn men man kan se at jeg ikke er sykelig tynn selv om jeg er tynn..
MammaDilla Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 Jeg vet ikke hva jeg skal si om meg selv.. Synes ikke jeg er tynn, men heller ikke så kraftig.. Str 38... Jeg er GAL etter sjokolade. Jeg spiser det sikkert hver dag. Men hver gang jeg får lyst på andre godiser så drikker jeg tre glass vann. Det har en genial effekt på meg. I tillegg så skjærer jeg alltid opp frukt og har på et fat når småen har formiddagsluren sin. Da momler jeg på den mens jeg gjør husarb og henger på internett... Det er forskjell på behovet for å putte noe i munnen hele tiden og behovet for at det skal være søtt. Men du kan ikke kutte ut vanene dine uten å erstatte de med noe annet. Så prøv å erstatt behovene med vann og frukt, men unn deg allikevel en av favorittene
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #8 Skrevet 23. mai 2007 Jeg var veldig bevist på å spise sunt og trene då jeg gikk gravid og la derfor på meg "bare" 11 kg. To uker etter fødselen var jeg tilbake til min vanlige vekt (str 38). Mange som sier, ååå så urettferdig at du har "fått" kroppen din tilbake så fort. Men det synest jeg er veldig irriterende, for det har ikke kommet av seg selv, Ja, jeg er bevist på hva jeg spiser, Ja, jeg trener, Ja, jeg spiser sunt. Så, hos meg har det ikke kommet av seg selv, må jobbe for å ikke legge på meg.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #9 Skrevet 23. mai 2007 jeg har veldig høy forbrenning.. så kan spise alt jeg vil uten å legge på meg... men kan ikke si at jeg "utnytter" den sjansen til å spise så mye godteri... jeg spiser sunt og variert:) Vil jo ha en noenlunde sunn kropp. Jeg hadde nok alikevel veid en god del mer,om det ikke var for forbrenningen, for jeg trimmer så og si aldri. =/ Jeg var 60 kg før jeg ble gravid, 80kg den dagen jeg fødte og nå er jeg 57 kg:) Personlig så prøver jeg å komme meg oppå 60 kg igjen,siden jeg trives bedre når jeg veier såpass. Syns jeg er for tynn i ansiktet nå.
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #10 Skrevet 23. mai 2007 Jeg er strl 36/38, var tilbake i denne strl tre-fire dager etter fødselen (1.70 høy). Har nok høy forbrenning, elsker mat og elsker å holde meg i aktivitet. Prøver å gjøre en eller annen aktivitet hver dag (eks gå tur, jogge, sykle), og kjøper som regel lettvarianter i mat. Elsker sjokolade, så må ha smaken på det hver dag, da kjøper jeg ofte en brownie nutrilett bar (den er knallgod) eller lettkakao. Spiser masse mat (mer enn samboeren min på 90 kg!), men prøver å være litt bevisst på hva jeg putter i munnen (selv om jeg skeier ut ca en gang i uka). Spiser også ofte, har lest at det får fart på forbrenningen.
Brokade Skrevet 23. mai 2007 #12 Skrevet 23. mai 2007 Vil bare presisere at mange som nevner at de er slanke pga. høy forbrenning. Alle kan få høy forbrenning.. men kanskje noen overvektige senker forbrenningen fordi de har en tendens til å spise for mye pr. måltid og spiser alt for sjeldent. Få opp forbrenningen med å spise ofte, lite og være i aktivitet. Går som regel greit å holde vekten uten å måtte gjøre innskrenkninger i kosten (ved å unngå saus ol.) så lenge man ikke fråtser eller spiser seg for mett. Faktisk mange overvektige som spiser alt for lite.. de spiser kanskje halvparten av det de burde iløpet av en dag... øk matinntaket. Anbefaler å regne ut hvor mye kalorier en skal ha hver dag. Jeg regner aldri kalorier.. men vet sånn ca hvor mye jeg skal spise for å holde vekta. Jeg er 1.65 høy og 74kg og har regnet ut at jeg hver dag skal spise: Frukost - 2skiver Lunsj - 2 skiver Mellommåltider - 2 skive + 3 frukter + 3 youghurt Middag - feks. 3 store poteter, 4kjøttkaker, erter, grønnsaker. Dessert - feks. is og fersken. Kveldsmat - 1skive En som er overvektig har sanns.vis et tidspunkt i livet hatt større inntak av kalorier enn hva som har blitt forbrent. Det at man er overvektig betyr altså ikke at man spiser mer enn man skal hele tiden.. så lenge man holder vekta så er det et signal på at man spiser det man må. En som er slank har kanskje aldri hatt denne vektøkningen tidligere i livet.. men holder også vekten stabil i lik grad som en overvektig.
Bergene Skrevet 23. mai 2007 #13 Skrevet 23. mai 2007 Jeg er tynn og det er ikke noe vanskelig for meg. Men hadde nok likevel ikke vært det om kostholdet mitt hadde vært ille. Jeg spiser helt vanlig mat, men fryktelig lite snop, kaker, brus. Bare en gang innimellom. Dette fordi jeg ikke er så snopesyk av meg, har rett og slett ikke lyst på masse snop. Var mer snopesyk før, men vente meg av. Brus har jeg aldri likt og mcdonals mat klarer jeg meg fint uten også styrer jeg som oftes unna annen mat som jeg vet er direkte usunn. Jeg trener ikke så mye, går turer og tar joggeturer inni mellom, men det er lenge siden nå.
Vimsen og Lille Bille Skrevet 23. mai 2007 #14 Skrevet 23. mai 2007 Jeg har høy forbrenning, men i tillegg hater jeg følelsen av å være mett. Synes det er en kvalm følelse, så jeg spiser bare til jeg ikke er sulten lengre. Er vel igrunnen ganske småspist da...
wirre;o) Skrevet 23. mai 2007 #15 Skrevet 23. mai 2007 man blir født med forbrenning som et lemen! for noen er kampen evig den andre veien.. men -takk og lov- det virker som om graviditeten har gjort noe med den:)
Bergene Skrevet 23. mai 2007 #16 Skrevet 23. mai 2007 Ja jeg har nok høy fobrenning, så det er nok det som gjør det også, i tilegg til at jeg ikke spiser så mye snop og kaker. For mat spiser jeg hvertall masse masse av =P. Er man snopesyk kan jo man bare ta litt lett mat i stedet, de få gangene jeg er snopesyk er det hvertfall på grunn av at jeg er små sulten.
manonym Skrevet 23. mai 2007 #17 Skrevet 23. mai 2007 Vil ikke kalle meg tynn, men er øyeblikk i str. 38 igjen (36 før fødsel..). er ca 167 cm høy og 63 kg. Jeg tro jeg har litt høy forbrenning jeg også, spiser i alle fall ganske mye mat og er ekstreeeemt godtesyk, og har dårlig selvkontroll. Tenker alltid at jeg skal spise sunt og mindre, men blir med tanken. Skal også bare spise snop i helgene, men for det første så varer helga mi fra fredag til søndag, for det andre så er det veldig fristende med noe godt til Frustrerte fruer og Lost.=) Bevegr meg også alt for lite, blir noen trilleturer, men har aldri likt å trene osv..
Gjest Skrevet 23. mai 2007 #18 Skrevet 23. mai 2007 for min del skjønner jeg ikke hvordan andre rekker å spise engang... får sjelden spist noe som helst før elias skal sove formiddagsluren sin. tror trikset er litt av alt er greit. det har hvertfall jeg alltid levd etter. jeg spiser hva jeg vil, når jeg vil, men MODERAT. sånn slipper jeg og gå å ha lyst på noe i en evighet og sprekke når jeg endelig "kan" spise det. men akkurat nå sliter jeg med å gå opp i vekt 174/52, synes det er flying fra morrgen til kveld:)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 23. mai 2007 #19 Skrevet 23. mai 2007 Er IKKE tynn, men bruker størrelse 38 (får på meg 36 også :-) Spiser akkorat det jeg vil! Mye snop desverre! Ikke noe sunt :-(
irdilenji-jente-og-gutt Skrevet 23. mai 2007 #20 Skrevet 23. mai 2007 Hihi. Måtte bare svare på denne. Jeg var så fornøyd fordi det gikk så greit å gå ned i vekt etter fødselen. Det tok jo litt tid, men jeg gjorde absolutt ingenting for det og plutselig veide jeg mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid (veide da 68-70 og er nå nede i 62). Jeg har jo trent innimellom og spist normalt, men kan hauge innpå med godteri i perioder (når jeg ikke har godtestopp). Jeg blir hardt angrepet av godtesuget så jeg må ha masse masse eller ingenting. Men jeg burde ha skjønt at det var litt FOR lett, jeg fant ut nå at jeg har for høyt stoffskifte. Det var jo praktisk for å gå ned i vekt, men er vel ikke noe man skal gå rundt med lenge. Alt går litt på høygir i kroppen,så det blir vel en belastning. Så hvis ikke det stabiliserer seg, må jeg ta medisiner (
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #21 Skrevet 24. mai 2007 Det kan jeg takke mine foreldre for! De forstod at vi barna kom til å vokse opp i et overflodssamfunn med rikelig tilgang på mat og godteri så de satset på å lære oss moderasjon helt fra starten. Denne moderasjonen var ikke en ytrestyrt moderasjon med ”man bør/ingen får/alle skal”, men en moderasjon som styres av kroppens signaler. - Hvis vi var sultne skulle vi spise, hvis vi ikke var sultne skulle vi ikke spise - Vi fikk ikke skryt for å spise opp maten. Det viktigste var å spise seg passe mett - Mange små måltider pr. dag gjør at blodsukret holder seg jevnt. (vi hadde 5 måltider) - Når vi spiser gjøres det gjerne i en sosial sammenheng der vi sitter sammen og prater - Godteri var fritt tilgjengelig fra vi var ganske små. Vi ble vant til å ta litt ganske ofte istedenfor ”orgier” der vi spiser for mye og blir uvel. (nok en gang kjenn på kroppen hva som er bra)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #23 Skrevet 24. mai 2007 Jeg har høy forbrenning, kan spise det jeg har lust på uten at det merks nå særlig. Heldig sånn sett. Trener endel da, 3-4 ganger pre uke og går tur hver dag med ungene. Min mann har det litt verre, men han tok enn skikkelig avvenningskur, spiste ikke noe sukker (kun 1 frukt per dag) i 2 uker (gikk mye knaskerøtter) og etter det så nesten forsvant søtsuget. Nå spiser han gotteri 1 gang per uke (jeg spiser i smyg når han ikke er hjemme). Håper det ordner seg for deg da.
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #24 Skrevet 24. mai 2007 må bare signere på denne også jeg. Jeg er også 38, og spiser heller frukt en skjokolade. Jeg så et progam om slanking fra han hypnotisøre Paul Mc cena eller hva det nå er han heter. Han sa det slik: Hvis du skal slanke deg nå du spise sundt, men det er også viktig å skjeie ut av og til. En skal ikke spise seg "mett" og man skal heller ikke gå så lenge uten mat at en føler sult... Spise lite og ofte. Det samme gjalt for de som ville legge på seg...... Sånn har vi det her i huset, og magen er flat.
Murmeline Skrevet 24. mai 2007 #25 Skrevet 24. mai 2007 Er passe tynn, ikke modelltynn. Er 173 og bruker 36/38 i klær. Trener så og si aldri, spiser "normalt" hva nå enn det er... Er glad i godis. MEN; prøver å begrense meg, men kaller det ikke slanking. Gikk opp mye i svangerskapet pga dårlig bekken/høy sofaføring, så trillet maaaaasse de tre første mnd, holdt meg unna godis (nesten), og drakk mye frukt-te på kvelden (stiller godis-behov). Ser i ettertid at jeg jobbet jo for å gå ned, men føltes ikke som slanking da. Tror mye sitter i hodet; jeg er aldri så godtesugen som når jeg prøver å gå ned et par kilo.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå