Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gaar til kontroll hver uke naa frem til foedselen. Er i uke 38. Hvor vanlig er det at jordmor sjekker aapning paa disse kontrollene? Min jordmor sa at neste gang skulle hun sjekke modning, betyr det at hun kjenner med fingrene om det har begyt aa aapne seg? Hun sa ogsaa at ofte kunne dette sette i gang foedselen... Blir dere sjekket for modning naa paa slutten eller...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri blitt sjekka om jeg er moden, men har lagt merke til at det er mange her inne som har det

Skrevet

Jeg har i allefall blitt sjekket hver kontroll siden uke 38. Jeg går kun til jordmor da, kan hende det er annerledes hos lege :o)

Skrevet

ok, takker for svar. Jeg mener aa huske fra forrige svangerskap at jeg ikke ble sjekket for modning foer jeg kom inn paa foeden etter at vannet var gaatt. Og jeg husker det var ganske saa vondt ogsaa naar de sjekket med fingrene inni der...

Skrevet

Jeg hadde 40-ukerskontroll hos legen på mandag, og da ba jeg legen om å sjekke modning. Hun var litt motvillig (var en del forsinkelser på legekontoret den dagen), men gjorde det. Hvis du er ivrig etter å vite, er det nok bare å mase litt :-)

Skrevet

Jeg blir skjekket hver kontroll pga mye kynnere og tidlig modning, men ikke alltid hun kjenner helt inne, sier det kan sette i gang fødsel. Det er ganske så ubehagelig ja!!! Fikk sterkere kynnere og blødninger sist. Ville ikke blitt sjekket hvis jeg ikke måtte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...