Gå til innhold

Tolvte dag over termin, og tålmodigheten holder ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det NOK! Er såå lei av å vente, men det verste er den dårlige nattesøvnen.I natt var den verste, med vond mage i hele natt og tortur å snu seg i sengen..men INGEN rier. Jeg bare skjønner ikke det her, begynner neste å lure på om det var en megatabbe å gå til modningsakupunktur.Gjorde ikke noe slikt første gang og da gikk jeg 3 dg over.Kan jo være tilfeldig, men med alle "plagene" og "sikre tegn" på fødsel i 3 uker nå begynner jeg å lure.Jeg ønsket såklart en lettere fødsel, men å bruke 3 uker på modning hadde jeg ikke tenkt.Flere på overtid som kun har kjempevondt for å gå, nedtrykk og konstant vond mage uten at noe skjer?

Jeg har jo hørt folk snakket om å gå over termin tidligere, men man vet ikke hvor ille det føles før det er prøvd..Håper fåtallet av dere må gjennom det samme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, høres fælt ut:(

Krysser fingrene for at du kommer igang kjapt.

Masse lykke til!

Skrevet

12 dager over? Hvor lenge går man over før man settes i gang a? Føler med deg.... jeg har avtalt med lillegutt i magen at han skal komme før tida jeg :)

Masse lykke til!!!!!!!!!!

Skrevet

Forstår veldig godt din frustrasjon. Jeg har 2 dager igjen til termindagen og må jobbe hardt med meg selv for ikke å begynne å vente kikkelig. Har gått over hver gang så må jo nesten regne med det denne gangen også :o( Føler virkelig med deg nå. Hver dag er jo som et helt år.

Skrevet

Jeg må vente til fredag til kontrolltime, og har ikke tenkt å forlate sykeh før de setter meg i gang.Nok er nok..synes faktisk det halter mot uansvarlighet.Må man virkelig bli helt kjørt før man kan settes i gang..

Skrevet

Helt enig med deg. Lykke til på fredag, og stå på krava. Hvilket sykehus skal du føde på ?

Skrevet

Holder med deg i at nå er det nok ja. jeg er bare 6 dager over tiden, men tålmodigheten min holder snart ikke en dag til. Blir deppa av å ikke komme i gang. 1 ungen fikk jeg 1 dag før termin, 2 og 3 ungene fikk jeg 2 dager før termin, og nå trodde jeg faktsik jeg kom til å få litt før dette også. har gått med kynnere og andre plager for lenge nå..sukk.

har prøvd alle kjerringrådene jeg har fått tror jeg og andre råd i tillegg, men hjelper det? NEI.

jeg får ikke sove om natta og føler meg deppa og sur. oppe halve natta fordi jeg har vondter. Synes synd i mannen min iallefall. men han tåler det vel :-)

jeg har vært på såååå mange kontroller at jeg er drittlei leger og sykehus før jeg skal føde.

men det er et håp i tunellen nå da, skal inn på fredag for vurdering av igangsetting. barnet er lite og en vekstavvik på rundt 25% men har det fint fordi. og fordi jeg har født fort og har en times vei til sykehuset øsnker de å ha konrolerte former om jeg ikke har fått til da.

tror jeg legger meg på gulvet å sparker med føtten og hyler på fredag om de vil vente mer nå. jeg vil ha kroppen min...jeg vil sove normalt, jeg vil sove på magen, jeg vil kose med baby, jeg vil luke beddet mitt ute :-)

håper som MAMMA1 at de fleste slipper overtiden.

men du har jo gått enda lengre enn meg da, så jeg håper du begynner øyeblikkelig å få riktige vondtene. men du blir vel satt i gang på fredag du også om ikke noe har skjedd?

Skrevet

St Olav i Tr heim. Takk for støtte!

Skrevet

Har det ikke helt bra du heller nei:-( Får krysse fingre for at de setter oss begge i gang fredag da!Lykke til.

Skrevet

Nei, er det St. Olavs... skal også føde der, og kommer helt sikkert til å gå over tida jeg også (føler det bare på meg). Jeg har termin på en søndag, så da gjør de sikkert ikke noe før mandagen 15 dgr etter, huff, gruer meg.

Krysser fingre for at din fødsel kommer igang av seg selv NÅ!!

Skrevet

Hei!

Herregud, jeg føler med deg!

Jeg er på syvende dagen overtid, og det holder seriøst på å klikke for meg! Jeg får ikke gjort noe, og sover kjempe dårlig om natten, så timene sniker seg bare av gårde... I tillegg er jeg her alene, og det gjør det ikke noe bedre.

Var hos jordmor igår, og fikk vite at det er ikke sikkert sjukehuset jeg skal føde på setter igang fødselen før det har gått tre uker!!!! Jeg greier det bare ikke!!! Kanskje jeg må gå TO UKER TIL... Det er så ille med meg nå at jeg har bare lyst å hoppe foran en bil, greier rett og slett kke glede meg til å bli mamma! Og blir nedbrutt av det også... Off, livet er ikke enkelt akkurat nå...

Håper dere andre slipper det her, kan med hånden på hjertet si at dette er de værste dagene i hele mitt liv:( Og med kjæresten i fengsel (han var litt "uheldig" i fylla for lnoen år siden, og måtte selvfølgelig sone akkurat nå) gjør det ikke dagene noe lettere!

Skrevet

*trøste klem*

Føler virkelig med deg. Jeg gikk tolv dager over med lillejenta. Det var et sant helvete..... Håper de setter deg i gang på fredag da, om ikke noe skjer før. Ikke bra å bli så sliten og lei. Uff.

Her er litt motivasjon, og FØDESTØV: **********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Lykke til:)

Skrevet

Håper det hjelper! Drikker tranebærte nå, skal visstnok hjelpe på rier..satser på noen kopper:-)

Kom hun naturlig den tolvte dagen?

Skrevet

13 dager over her også... har alle de samme symptomene som deg... og de har jeg hatt i de siste 3-4 ukene!!! Så det er bare TULL!!! Skjønner ikke hvorfor fødselen ikke bare kan starte?!! Men ,men sånn er det no bare. Har forlengst innfunnet meg med at fødselen min mest sannsynligvis ikke vil starte av seg selv, men ved hjelp av en lege eller jordmor... Så opp med humøret alle sammen;)

Skrevet

Det er jo godt å få ut litt frustrasjon også da. Og vite vi er ikke alene om å være såååå lei.

Men en ting er iallefall sikkert, den lille skal ut igjen også.....prøver nå å oppmuntre meg selv og andre hehe.

Jeg dro på butikken å kjøpte meg en stooor annanas isted og spiste opp halve alene :-)

og her sitter jeg....ingen tegn fordi.

strippet ble jeg også på mandag. og var veldig moden sa ho da.

Skrevet

Jeg har gått 10dager over idag. Har det akkurat likdan som deg. Masse vondt i magen, å et reint helvette å sove om natten våkner hele tia av vondt i magen. Og det å snu seg er helt forferdeli. Første min kom etter 4 dager, så dette er helt forferdel. Har ikke prøvd akupunktur da men.

. Skal på overtidskontroll på sykehuset på fredag hvis det ikke har skjedd noe til da. Håper sånn at de starte fødselen da, for no orke æ ikke mere:(

Skrevet

Har det trasig du også ja. Hvilket sykehus skal du føde på?

Skrevet

Ja. Hun begynte den elevte og kom nesten to timer inn i det tolvte døgnet. Startet med rier. Vannet gikk av seg selv et stykke ut i fødselen. Ingen akupuntur, stripping eller andre virkemidler.

Skrevet

Jeg gikk 18 dager over termin, og han kom den 20 dagen etter termin...

Skrevet

Mener du det, det virker uansvarlig å la noen gå såå lenge over.Det er vel ikke vanlig?

Skrevet

Gikk 18dager over termin jeg også..

Ble KS tilslutt da det var lite fostervann, ingen modning,hull i morkaken, han sto høyt i bekkenet, tålte ikke sterke rier, streptokokk B osv..

Huff - siste 3 dagene var noen tøffe dager

Skrevet

Våknet med murringer i korsryggen og mensvondt i magen som kom i tak ca hvert 10min kl 06, men nå kl 8 roer det seg såklart..grrr, hvor lenge kan det fortsette slik tro? Flere enn meg som føler "noe må være galt" når ikke babyen kommer av seg selv,eller at alle tegn ikke fører til rier? Er litt bekymret..

Skrevet

huff stakkar deg!! jeg har inegn peiling, men sender deg en good klem!!!

lykke til og håper beibisen din kommer snart!!!!!

Skrevet

Takk, det håper jeg også. Lykke til til deg også, ser du har kommet til uke 40....og det er en milepæl i seg selv, men som du ser kan man overraskende nok gå enda lenger..

Skrevet

ja huff det er det jeg frykter.. kan fortsatt gå 2 uker:((

orker ikke mer... men skal ikke klge til deg!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...