Gå til innhold

Trenger litt hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal gjøre!! Jeg er 35 + 1 i dag, og er skikkelig sliten om dagen... i natt våknet jeg hver time, måtte på do og hadde vondt i bekkenet. Er 25% sykemeldt nå, men føler at jeg fint kunne sykemeldes lenger. Legen sier det er opp til meg. Har veldig hovne bein i tillegg til mange og ganske kraftige kynnere, så det er litt slitsomt om dagen. Litt lei nå... Tung i hodet er jeg og... sukk (syte, syte..), men det kan være en kombinasjon av lite søvn og pollen..

Har jo ikke lange tiden igjen på jobb, bare 10 arbeidsdager. Så tenkte jeg skulle holde ut. Men nå er jeg så sliten! Når jeg kommer hjem fra jobb, er jeg helt ødelagt... Men jeg har liksom ikke samvittighet til å sykemelde meg mer heller, for jeg er jo ikke så syk at jeg ikke klarer å dra på jobb! Nei, vet ikke hva jeg skal gjøre!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykemeld deg mer!!! Ikke vent for lenge...det gjorde jeg, og det tar bare så fryktelig lang tid å hente seg inn igjen... ingen vits å bli for siten før fødselen!!! Trenger energi både til fødselen og i tiden etterpå!!! Jeg skulle ønske jeg hadde sykemeldt meg fullt litt før jeg gjorde!! Ikke vent!!! Kjenner til det med samvittigheten, men idag skulle jeg virkelig ønske jeg kunne gå tilbake og sykemeldt meg tidligere enn jeg gjorde!!!

Skrevet

Hei Laffe!!!!

jeg vil råde deg til å tenke på deg selv ,husk at du ikke har så lenge igjen og at du skal snart igjennom en fødsel.Du får ikke noe igjen for å være dødsliten nå, ta tiden frem til fødselen med ro og tenk på deg selv og barnet.De på jobben vil forstår deg hvorfor du sykemelder deg .Jeg er i uke 29+5 nå og jeg fikk klar beskjed av legen min at jeg kan bare glemme å jobbe noe fram over. Så ikke se det på som et nederlag hvis du må sykemelde deg,nyt dagene som er igjen sammen med mannen din og hvil ut .

lykke til

Skrevet

Tusen takk for svar - det hjalp! Ringer legen jeg, og hører hva hun har å si! Tenkte jeg bare skulle øke til 40% sykemelding, men kanskje jeg like gjerne skal slå til med 100%?? Uansett, trengte å høre at jeg nå må tenke på den lille i magen og at jeg jo tross alt skal gjennom en fødsel...

Skrevet

Hei, har du snakket med legen? jeg er helt enig med de andre - gå for mer sykmelding! Ti dager fra eller til for arbeidsgiveren din har ingen betydning. De må jo klare seg uten deg snart uansett ;-)

Håper det får deg til å føle deg bedre. Ikke ha dårlig samvittighet, det har ihvertfall jeg lært meg nå.

Skrevet

Heisan:-) jeg har det på akkurat samme måte... og ser absolutt grunnen til at du burde sykemelde deg, men klarer liksom ikke overføre det til meg selv!! typisk, vi skal liksom klare alt! lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...