Gå til innhold

Forlovet for 2. gang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min fridde til meg 17. mai... Ble selvfølgelig kjempeglad, men vi hadde blitt enige om å ikke forlove oss før vi kunne bestemme dato fordi jeg har vært forlovet før... det kan vi ikke enda fordi vi har ikke råd til noe bryllup før minst om 2-3 år!

Den forrige forlovelsen min ble annonsert til alt av venner og familie + hadde fest så dette er noe alle vet. Jeg har ikke lyst å være forlovet i årevis engang til, synes rett og slett det er flaut. Virker så useriøst å ha vært forlovet to ganger...

Problemet er at samboeren min ble kjempelei seg når jeg sa det, og mener at om jeg er sikker på forholdet bør jeg kunne være forlovet noen år før vi gifter oss... Noen forslag til hvordan jeg skal få han til å forstå dette? Evt noen som mener det jeg sier er tull? har bare nevnt det for et par venninner og de mener det er tull, men er jo sånn jeg føler det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe... Jeg ble ikke gift før med den 3. forlovelsen, jeg... Og det var den korteste også, giftet oss bare 5 måneder etter vi forlovet oss.

Skrevet

Jeg syns du bare skal kjøre på. Hva så om det blir en lang forlovelse???

Dersom du ikke vil fordi du er redd det skal virke useriøst og at dere kanskje ikke holder dere sammen i hele perioden så bør du ike forlove deg med han i det store hele. Er dere derimot helt sikre på at det er hverandre dere vil ha så gjør det vel ikke noe om forlovelsen blir lang??

Skrevet

Vi lever i 2007 nå. Du har ingen grunn til å skjemmes i det hele tatt.

Skrevet

Samme her, har vært forlovet før.

Men nå skal vi forlove oss i juni som kommer, og bestemme dato samtidig som blir juni 2010! =) Og dette skal vi si til alle. Vitsen med at vi bestemmer alt nå er at vi vil ha lik dato på forlovelses dagen og bryllups dagen, så da må vi bestemme det nå.

Greit å ha noe å se frem til! Vi skal ha et stort bryllup, så da må vi bare nødt å spare litt først.

Lykke til!

Skrevet

vi har nå vært forlovet i 3 år vi da,ikke noen som har sagt noe om det.kan dere ikke bar nyte forlovelsen?

Skrevet

Er ikke egentlig det at forlovelsen som kan bli lang som er problemet. Jeg vil bare vite noenlunde sikkert at bryllup er i boks når vi forlover oss. Vi er begge innstilt på å være sammen resten av livet, men føler kanskje at det er litt mer "sikkert" å forlove seg når man har en dato å forholde seg til..:o) Mitt forrige forhold viste jo tydelig at alt kan skje. Var 100% sikker på at vi kom til å bli gift, men det skjedde jo ikke..

Takk for svar forresten :-) Hilsen HI

Skrevet

Det finnes jo ingen garanti for at man gifter seg selv om datoen er satt. Som du selv sier: "Mitt forrige forhold viste jo tydelig at alt kan skje". Jeg synes du skal nyte forlovelsestiden, og ikke tenke så mye på hva andre synes. Hvis det er noen som stusser litt over forlovelsen, så er de superfrekke. Og utrooooolig gammeldagse. Usj og fysj :0)

Hvis dere vet sånn ca. når dere har økonomi/tid til å gifte dere, så kan dere jo ha et år som utgangspunkt. Trenger ikke være en bestemt dato. Kjæresten og jeg har satt sensommeren neste år som tidspunkt. Har noen småtterier vi må bli enige om først. Som f.eks. hvor bryllupet skal være :0)

Skrevet

Skjønner at samboeren din blir litt lei seg...

Synes ikke du skal bry deg om hva andre eventuelt tenker! Du har nå funnet riktig mann, og lev i øyeblikket:)

Skrevet

heisann:)

forstår egentlig litt at samboeren din bled lei seg..

men forstår også deg siden dere hadde blitt enige om å ikke forlove dere enno..

jeg selv er forlovet for andre gang.den først gangen jeg forlovet meg så var jeg bare 17 år,så forstod vel egentlig ikke helt hva d innebar.. er blitt en del eldre no.. har no vert forlovet i snart 8 år..hjelp..tiden går allt for fort!!! håper at vi blir gift innen 2010. men d har vert pengene som har stoppet oss..er jo ikke billig med bryllup!!!

jeg mener ihvertfall at du ikke skal tenke noe på hva andre mener.vi lever i 2007 og det er ikke uvanlig at folk har vert forlovet flere ganger eller at de er forlovet i noen år før de gifter seg.

lykke til:)

Skrevet

Sambo fridde til meg etter bare 3mnd... Han har vært forlovet før, og nesten gift (de avlyste bare noen mnd før de sku gifte seg...) De var sammen i noen år til, men så ble det (heldigvis) slutt..

Når sambo fridde og eg sa ja, hadde vi ingen dato... Og kommer til å være forlovet i nesten 3 år før vi gifter oss :o)

Skrevet

kan dere ikke sette en dato som er 2-3 år frem i tid da? Og begynne å spare nå?

Ikke noe å være flau over vel, heldig som blir fridd til du ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...