Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Her i huset er det ikke min svigermor som er hatet. Tvert imot er hun savnet, både av sin sønn som savner sin mor slik bare et barn kan og av meg slik bare en mor kan savne en farmor til sitt barn. Dette til ettertanke til dere alle som ikke tåler svigermor. Tenk hvordan livet ville påvirket dere om hun hadde dødd! Og det er ikke det at jeg ikke forstår hvordan dere som har denne forferdelige svigermoren har det, for dessverre å si det, men her i huset er det min mor som er verst av dem alle. Hun er hatet og elsket for å si det sånn. Men tenk dere om to ganger før dere ønsker svigermor dit peppern gror. For selv om jeg HVER eneste gang min mor er på besøk river meg i håret etterpå så er hun tross alt min mor, akkurat som din svigermor er din elskedes mor.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Vel,nå er moren min død så min mann slipper å 'slite' med svigermor. Men skal love deg at hvis hun hade levd,hadde hun ikke fått lov til å oppføre seg som det svigermor gjør!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Det at mange her har problemer med svigermoren sin er alldeles ikke ensbetydende med at de ønsker svigermor død. Du kan ikke dra slike paralleller. Den dagen barnet ditt kommer hjem og har blitt mobbet, vil du da fortelle ham/henne at "jamen, tenk så trist hvis denne personen som mobbet deg, døde. Hvor trist det ville være." ? Man skal ikke finne seg i hva som helst, og svigermødre må som alle andre mennesker ta konsekvensene for oppførselen sin.
Anne-B. Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 Om man ønsker svigermor dit peppern gror, så er det på grunn av noe. Kan hende at man selv er til de grader urimelig, men likevel. Det blir bare dumt at deg å sammenligne det med det motsatte. Det er trist for dere at hun ikke er hos dere mer, men det betyr ikke at du ikke hadde hatt noe å klage på om hun var. Men ja, man må prøve å tenke på at grunnen til konflikter antageligvis er det at man er forskjellige. Det er bare det at noen har ikke så lett for å akseptere og respektere det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå