Gå til innhold

acta graco bilsete....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt dette setet til datteren min siden vi skal på lang bilferie i sommer...setet er beregnet fra 0-13kg... datteren min er 7500g.

Men det som er greia er at bilstolen virker nesten for liten til hun.... har dratt ut selene så langt ut det går!

Jeg syns også setet virker så bratt når det står i basen,når hun sovner blir hodet hengende forover,og det virker som hun sklir nedover og blir sittende i en vond stilling!

Noen som har noen peiling på disse barnestolene??? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat sånn er stolen våres også! Noen ganger lurer jeg på om vi har feilmontert den enda vi har gjordt alt etter boka. Synes basen til sete er så løst liksom, det vingler bare man dytter litt i det...

Skrevet

det er akkurat det jeg også syns.... Trodde liksom basen skulle sitte bom fast jeg?!

Skrevet

Vi hadde et recaro-sete som det første til småen, i det ble selene for korte før han nådde vektgrensa. Måtte byttes før han var 4mnd.. Er viktig for sikkerheten iallefall at de ikke sitter i for små seter.

Skrevet

Oj jeg ble visst anonym nummer 2 jeg, det var ikke meningen :))

Ja basen sitter liksom litt løst synes jeg. Føler ikke at den stanga som går ned i gulvet presser godt nok mot bilgulvet.. Men den indikatoren som er blå/oransje på siden viser bare blå, så da skal jo sete stå i riktig posisjon.

Har lyst til å kjøpe nytt sete jeg Be safe izi combi eller hva den nå heter, tror den skal være bra!

Skrevet

Er ganske sikker på at det er meninge at basen ikke skal sitte bom fast. Basen må gi litt etter ved en eventuell ulykke, slitter den fast vil den volde større skade for den lille. Men er absolutt ingen ekspert.

Skrevet

Vi har acta graco og er veldig fornøyd med den. Er enig i at den virker litt liten, pia vår er 72 cm og 8,5 kg nå men stolen er helt ok. Hun sparker i seteryggen som om stolsetet er for kort men det plager henne ikke. -Tror det skal være slik. Det vi synes er så genialt med stolen er at den fungerer som gyngestol når vi drar bort på besøk, lita storkoser seg og gynger som bare det! Hun begynte å gynge for flere måneder siden, tror hun var ca. 4 mndr gammel første gangen hun oppdaget dette, og når hun er urolig (trøtt eller slikt) så hjelper det alltid å sette henne i den stolen!

Skrevet

Vårt også! Har bytta det ut nå for 1/2 mnd siden. Selen var alt for kort!

Skrevet

Hei!

Vet ikke om du er klar over det, men det skal visst være "puter" under trekket som du kan fjerne når babyen blir større. Har ikke hatt det problemet selv enda, men var en bekjent som påstod det...

Skrevet

Vi hadde også det setet. Syns basen var løs , men vi dro til butikken vi kjøpte det og lot de hjelpe oss. Den blir ikke løs om du strammer den godt nok, da sitter den som støpt.

Vi hadde også problem med at selene var for korte og da gutten var 9 kg , så måtte vi bytte setet.

Har dere løsnet opp den " ekstra" sele biten osm er bak på setet? Er litt ekstra der.

Skrevet

har brukt setet uten basen jeg. Er vel ikke mindre sikkert det? Blir veldig klumpete å dra på når jeg ikke har bil selv men skal et sted og kjøre med andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...