Brokade Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Jeg har "ansvaret" for han alle netter på hverdager - som innebærer å hjelpe han med smokken på natta.. amming og bleieskift når det blir nødvendig. I helga har jeg han en natt - dvs. mannen min tar han enten natt til lørdag eller søndag. Synes det er rimelig siden han skal på jobb hver dag, og synes også han skal ha hvertfall 1 dag i uka der han kan sove ut. På dagtid fordeler vi arbeidet greit.. jeg tar mesteparten av bleiene.. men fordi jeg ikke har noe imot det og at jeg likevel er i nærheten av badet/stellebordet når jeg ammer. Ikke alltid middagen står klar når mannen min kommer hjem.. så ofte lager han mat når han kommer hjem mens jeg ammer. Pleier også være jeg som tar kveldsstellet .. fordi jeg likevel skal opp og amme liksom og jeg liker å synge og kose litt før jeg sier natta. Er ganske fornøyd med fordelingen.. hvordan har dere andre ordnet dere?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Arbeidsforholdene hos oss er sånn 90/10. Jeg gjør stort sett alt, og får nesten ikke hjelp til noen ting.
LisaColli Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 jeg tar henne hele natta, hele dagen. pappan skifter en del bleier når han kommer hjem. jeg gir grøt som oftest. vi bader henne sammen. pappan tar kveldsstellet, og roer henne i senga hvis hun ikke vil sove med en gang. en dag i helgen står han opp med henne hvis jeg er heldig:) hadde ikke bydd meg imot om han involverte seg litt mer
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 Sånn i d daglige gjør nok je 95% av arbeidet ja..
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Jeg tar henne selvfølgelig hver natt (hun sover hele natten da, så er evt. smokk og bæsjebleie) siden han skal på jobb og så klart på dagen da Også gjør vi som HI, at vi får sove så lenge vi vil en dag hver i helgene. Jeg har alltid maten klar når mannen min kommer hjem fra jobb. Men han gjør alt med lillemor på ettermiddagen etter at han kommer hjem fra jobb. Da skifter han alle bleier, bader, leker og synger og tar på pysj og legger. Vi bytter på litt å gi mat på ettermidagen/kvelden da (mme, grøt). Synes han er ganske så flink jeg ) Men husarbeid er en ganske annen historie da
ettie Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 Ganske fornøyd med vår fordeling. Da han var liten tok pappen bleieskift på natten før jeg amma, fordi jeg var kanontrøtt og småen trengte og vokne litt før mat for ellers sovna ha. Dette gjore sammbo på tross av at han både hadde skole og jobb på dagtid. Nå sover gulle hele natten, så det slipper vi og tenke på. På dagtid har jeg alt ansvaret selfølgelig siden jeg har permisjon. Når pappaen kommer hjem kkl 16.30 tar han over alt ansvaret for gullungen. Da slapper jeg av, rydder litt og lager middag. Vi synger hver vår sang til han på senga før legging og så slapper vi av vist vi har tid. Synest dette er en god fordeling. Pappen er kjempeflink med gulle, synest det er ok og ha hele ansvaert på ettermiddagen så de får litt tid sammen. Han hjelper også til med husarbeidet dersom det blir tatt etter at småen har sovnet.
ettie Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 I helgene har vi hver vår dag der vi får sove lenge. Jeg legger meg ofte nedpå igjen litt når pappaen har stått opp på sin hvile dag i helgen...elsker å sove, hehehehe...
Brokade Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. mai 2007 Hvordan får du laget middagen klar.. gjør du det mens jenta sover? Min blir så urolig etter ei stund på babygymmen eller i vippestolen..
MartinFelipe07 Skrevet 23. mai 2007 #9 Skrevet 23. mai 2007 Siden han er arbeidsledig for øyeblikket,så deler vi det. Ikke noe fast,men når jeg er opptatt,så skifter han bleie på han. Men han leker mye med han. Det er jeg som skifter klær,bader han,vasker stumpen og alt det andre. På natten hender det at han skifter blei på han. Synes det går fint slik jeg.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #10 Skrevet 23. mai 2007 Jeg gjør alt selv, står opp om natta, skifter bleie, ammer, står opp når vekkerklokka ringer, lager frokost og matpakke til eldstemann, får han på skolen, steller minsten og meg selv... og sånn går dagene og nettene, hverdag som helg (men, da slipper jeg matpakka da:)) Er alenemor.. minsten er 2 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå