Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi tar vesla opp og raper henne etter hun har spist på natta, så får vi henne ikke til å sove etterpå, ofte tar det 1-2 timer før hun da endelig sovner. Vi slår ikke på lys, har teppe på osv. Minst mulig snakk og styr. Men hun ligger bare å vrir seg og sutrer etterpå. Nesten så man er fristet til å bare la henne sovne ved puppen.. Men det går jo heller ikke. Andre som har det sånn, tips eller noe? Hun er 3 uker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går ikke det? DET gjør vi... ehem...

Jeg er sååå trøtt på natta, så jeg sovner ALLTID når jeg ammer henne, og da sover vi såååå godt begge to, ammer henne liggende i senga... Hun er 5 uker..

Skrevet

Merkelig med det men på natta ammer jeg og han drikker kontinuerlig til han blir mett.. deretter legger jeg han i senga si og han sover videre - trenger altså ikke rapes. Får smokken da. Dette gjør jeg 2x iløpet av natta... syns egentlig at d er såpass greit å nattamme at jeg har ikke noe behov for å slutte med det.

På dagen derimot må han alltid rape både underveis og etter "måltidet".. veldig rart men er jo glad for at det er slik.

Er du sikker på at hun trenger å rape? Har du prøvd å gi smokk etterpå? Blir hun ordentlig mett?

Skrevet

Her sovner vi oftest ifra rapingen på nattestid, og det er helt uproblematisk. Men det er nok forskjell på hvor mye luft de små får i seg, noen spiser rolig og andre gaper og kaver mer. Du kan jo prøve og se om det går....?

Skrevet

DET gjør vi og... hrumf. ikke alltid med vilje..men vi e såååå trøtt.. :)

Amme ho engang i 2 tia, da sitt vi i senga, og æ klare å lure ho oppi si engen seng etterpå.- Men i 4-5 tia.. Da e det ikke sjans!

Da kommer ho oppi senga våres, og ho sug til ho sovne. Vi kose oss så masse. Våkne nån tima etterpå av at ho ligg å leite etter puppen igjen.. !

Sikkert ikke riktig å gjøre det sånn. Men det e da kos! Det e godt å sove me bane tett, og ho like det absolutt..Sovne nesten me engang ho kommer under dyna hos mæ---

Skrevet

Jeg lot småen sovne ved puppen jeg.. Bortsett fra når han hadde vondt i magen og sånn, da måtte jeg få han til å rape. Hvis hun ikke er plaget med luft så er det vel bare å la være ¨å rape.

Var ikke noe problem etterhvert som han ble eldre, han sovner ikke ved puppen lenger for å si det sånn. :)

Skrevet

vi raper heller ikke om natta, med mindre jeg ser at det plager henne. som oftest sovner hun bare, og da vil jeg ikke vekke henne! tror det er viktigere med god søvn for dere begge, enn å få opp en rap :) med mindre hun plages av det da..

Skrevet

Hehe, skulle gjerne latt ho sovne med puppen i munnen, men har en pappa ved siden av i senga, som er forferdelig opphengt i at ho MÅ rape.. Lett for han å si som ligger å sover;)

Men nå har vi blitt enig om å prøve inatt å la ho sovne..Hihi..

Takk for svar:)

Skrevet

Du kan si til pappaen at i en av bøkene til Gro Nylander står det at det ikke er nødvendig å vekke en sovende baby for å rape. ;)

Nevner det selv om det noen ganger virker som en dødssynd her inne å referere til noe man har lest.. :)

Skrevet

ja dere får bare prøve å se hvordan det går! og hvis han sier at hun MÅ rape, kan jo han få rape henne + få henne til å sove etterpå;) eller enda bedre, han kan stå opp for å gi hele måltidet på flaske, haha :P pipen får nok snart en annen tone da ;o)

Skrevet

Hei alle dere som var så snill og svarte meg igår:)

Viste innleggene til pappaen, og han gikk med på å prøve ei natt! Og gjett hva?? Vi sov såå godt, hele 4 timer i strekk, pupp og bleieskift, sov nye 4 timer.. Helt herlig!! :o) Ny rutine: IKKE rape på natta;)

Er så opplagt idag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...