To_små_prinsesser Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Jeg er butikksjef i en butikk der jeg må stå mer eller mindre hele tiden mens jeg er på jobb. Nå har jeg store bekkensmerter, ofte kraftige kynnere og nå tror jeg jammen jeg har oppdaget åreknuter eller noe lignende på kjønnsleppene. Jeg var til vanlig kontroll hos legen sist uke, og da ble vi enige om at jeg skulle prøve i jobb litt til, men da var det egentlig bare bekkenet vi snakket om, og nå er disse andre tingene kommet i tillegg. I tillegg har jeg lavt stoffskifte som gjør at jeg nok er trettere enn folk flest enten jeg er gravid eller ei. Er 29 uker på vei... Ikke veldig lysten på sykemelding, men jeg har så mye vondt nå og er så gåen, har en turbodatter på 1 1/2 år i tillegg, og en mann med mye å gjøre, så jeg har ikke akkurat overskudd på hjemmefronten heller. Er det på tide å kaste inn håndkleet? Eller skal jeg gi det en stund til? Hva hadde dere gjort?
MissUnderCover Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Kast inn håndkleet! Jeg er ikke av dem som er for at gravide skal sykmelde seg uten grunn, men så er jo ikke du uten grunn heller. Og det er bedre å få slappe av denne tiden, og være i form til fødsel og baby, enn utslitt av å jobbe og styre. Vi er tross alt gravide, og skal unne oss litt ekstra omsorg synes jeg. Og kynnere skal man jo ike tulle med.... Jeg ville bedt om sykmld. Legen sykmld deg jo ikke uten grunn, så om h*n er enig, er det bare å gjøre det! Lykke til! klem
Nanna1976 Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Kan du ikke sykemelde deg 50 % da? Det måtte jeg, selv om bare tanken på sykemelding gjorde meg kvalm. Og vet du, jeg oppdaget det at verden faktisk går videre selv om jeg har skrudd ned tempoet:) Leger/helsevesen vil alltid forsøke å få deg til å jobbe så lenge du ikke setter ned foten, men da er de som regel veldig forståelsesfulle. Nei, tenk på deg og barnet ditt nå.
-spent- Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 Gå å sykemeld deg!! Du skal tross alt være opplagt resten av svangerskapet. Og du skal klare å gå og fungere resten av tiden, og etter fødsel. Sliter selv med bekkenløsning, men det ble litt bedre da jeg ble sykemeldt, og nå er det enda bedre, men sikkert fordi babyen har festet seg også.. Lykke til.
mybabyboy Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Gå for sm du. Jeg jobber også i butikk, og har lavt stoffskifte, kastet håndkleet for flere mnd siden, er i uke33 nå. Viktig å ta vare på seg selv også da=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå