Gå til innhold

Trenger man babycall?Og brystpumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger man å ha kjøpt inn dette før fødselen?

Med tanke på babycall så er det jo ikke sikkert man trenger det på mange mnd... Med tanke på at sønnen våres skal sove på samme rom de første mnd før huset blir ferdig bygget, men på en annen side så skal han nok ligge mye ute i vogn når vi holder på i huset når han sover... hva syns dere?

Brystpumpe: Det er jo kjipt å kjøpt brystpumpe til over tusen kroner om man ikke skulle få noe melk, eller om man ikke trenger å pumpe seg...

Please kom med meninger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjem ikkje til å kjøpe det eine eller det andre før fødsel. Babycall treng vi ikkje (bur i leiligheit og når chiquitin søv på balkongen sjekkar eg berre innimellom)

Brystpumpe kjøper eg ikkje før eg veit om eg treng det etter råd frå svigerinna mi.

Skrevet

Babycall trenger vi ikke så det dropper jeg. Brystpumpe kjøper jeg først som sist, synes det er greit at jeg kan gå meg en tur og pappaen være litt alene med knerten uten at det blir full krise fordi puppen er borte. Har ikke sett på pumper i Norge, men i Sverige kostet den 500 kr. (på apoteket).

Skrevet

Jeg er andregangs, og kan ikke tenke meg en "babyhverdag" uten Baby Call. Jeg kan forsikre deg om at du vil få en roligere og mer avslappet hverdag om du gjør den investeringen. Du vil ha mye glede av den nå i sommer når babyen ligger ute i vogn, så slipper du alle unødige turer for å sjekke hele tiden..Behovet dukker alltids opp senere uansett, spesielt om soverommet til barnet er i annen etg enn oppholdsrom, da er det like greit å kjøpe nå.Anbefales!

Skrevet

Halla!!

Joda, babycall er noe man selvfølgelig kjøper etter eget behov...er nok ingen hast nå spør du meg..selv om Espen bare MÅTTE kjøpe den med kamera..hihi:) Jeg skal ha sove-ute-baby, så tror vi kommer til å bruke den mye.

Når det gjelder brystpumpa ble den kjøpt inn samme dag som vi kom hjem..da var det like før jeg tok i bruk støvsugeren for å få letta på trykket..

Det er jo bare den elektriske pumpa som koster over 1000 kroner. Jeg brukte håndpumpa fra Avent og brukte den mye!! (500kroner) Får du ikke melk får du garantert solgt brystpumpa di fort. Eller du kan låne fra helsestasjonen til du vet om du har melk eller ikke:)

Sånn nå har du fått svar fra eksperten meg..hehe:)

Skrevet

Babycall.. det er jo hva man gjør det til. Da mamma fikk min yngste lillebror ble ikke babycall brukt selv om han sov nede, og vi oppholdt oss i stua ovenpå. En åpen dør og "oppvakte mammaører" er nok. Og setter man en vogn med baby fra seg, så går man jo ikke forferdelig langt bort. Men, jeg kan godt se det praktiske i det, jeg synes bare ikke det er så nødvendig som folk gjør det til. Jeg har ikke tenkt til å ha.

Brystpumpe anbefaler de fleste å vente med å kjøpe til etter fødselen. Er ikke sikkert du "trenger" den. Og man kan faktisk håndmelke, også. Jeg kjøper ikke før etter jeg har forstått at jeg trenger en, i alle fall.

Skrevet

Om forslag om muligheten for å håndmelke vil jeg bare si, ikke tro det er så enkelt som det høres ut som.Jeg fikk det aldri til..Faktisk vanskelig nok å pumpe seg om man ikke "flommer" over av melk.

Skrevet

Jeg har kjøpt babycall, føler at det er lettere å slappe av da når babyen sover et annet sted. Kan høre på musikk, se på TV osv. uten å sitte med ørene på stilk. Men det kommer jo helt an på hvordan du bor. Vi bor over tre etasjer, så da synes jeg at det er verdt investeringen.

Brystpumpe venter jeg litt med. Fikk aldri til å pumpe forrige gang, så jeg føler meg usikker på om det er en god investering. Tenkte kanskje å kjøpe en brukt, så det ikke blir så dyrt, jeg får se.

Det er jo ikke lett å gi noe fasitsvar på spørsmålene dine - hva man har nytte av og ikke er jo så individuelt! Avhenger helt av hva slags personer man er, hva slags baby man får, hvordan man bor osv...

Jeg har litt tro på å avvente en del ting til man kjenner behovet. Butikkene er jo faktisk åpne etter fødselen også ;-)

Skrevet

Vi har babycall med skjerm, da vi har en på 2 år også.

Det er langt å gå, derfor følte vi det tryggest med baby call.

Når det gjeler brystpumpe, så hadde jeg forrige ekstremt mye melk og ofte brystbetennelser (vinter)

Da leide jeg en brystpumpe i bandasjebutikken(helsestasjon/sykehus)

Viktig å få tømt brystene skikkelig.

Men det er ingenting av dette som er nødvendig.Vent å se.Vurder hvordan ditt hjem er iforhold til å høre barnet.

Dette erdyre ting, og unødvendig å kjøpe, særlig hvis du ikke har bruk for det....

Finn.no harmye fint også :-)

Skrevet

Da vi fikk førstemann, hadde vi ikke babycall!!! Kjøpte etter 3 mnd, og livet ble ganske mye enklere. Det beste var at det gikk an å gå fra vognen utenfor huset mens hun sov, og få slappet av/ ryddet/ bært inn varer ++++++.

Anbefales!

Brystpumpe hadde jeg kanskje drøyd med...

Skrevet

Jeg ville i hvertfall kjøpt en brystpumpe og hatt den stående, bare la være å åpne den og ta vare på kvitteringen, så kan du heller bytte den dersom du ikke får brukt for den. Hadde ikke kjøpt da jeg fikk førstemann og da han var 3 uker gammel fikk jeg plutselig brystbetennesle natt til en søndag. hadde ikke pumpe, ikke flasker og ikke morsmelkerstatning i hus og jeg spydde osm en gris pga feberen og klarte ikke å amme og ble bare verre og verre. Så jeg satt der med sprengt bryst uten å klare å gjøre noe med det (har aldri fått til håndmelking) og ungen hylte av sult fordi vi ikke hadde noe å gi ham. Måtte til slutt ringe en venninne midt på natten for å låne av henne. Kjip erfaring for å si det mildt... Nå var jeg sikkert maks uheldig, men det lærte meg i hvertfall å være føre var!

Og rent perosnlig ville jeg kjøpt babycall, slapper mye bedre av da enn når man sitter litt "på vakt" for å lytte dersom man ikke har det. Men det kommer jo an på hvor nært dere babyen sover da, er soverommet vegg i vegg med stuen og dere aldri skal la den sove ute i vogn så trenger dere det ikke.

Skrevet

Så rart den ble anonym da, trykker jo aldri på anonymknappen? Det siste innlegget var mitt i hvertfall :-)

Skrevet

Ja, om ikke før, så i alle fall like etter? Vi kjøpte babycall når snuppa var ca 3 uker, men brukte den ikke så hyppig første året da vi bodde i liten leilighet (hørte henne uansett) og satte henne aldri til soving utenfor blokka, gikk alltid tur med henne.

Men etter vi flyttet i hus og kan ha ungene til soving ute, synes jeg det er veldig greit altså. Så slipper du å risikere at de skriker lenge uten respons, dessuten slapper du bedre av og slipper å "sjekke" hele tiden.

Brystpumpe var et must for meg, greit å kunne tømme puppen når man må. Pumpet ca 1 pupp hver dag i en periode og frøs ned melka. I tillegg greit ved barnepass, når du evt skal på fest etc.

Skrevet

Ang pumpe: Trenger ikke koste 1000 kr, Avent sin manuelle koster vel rundt 500 kr? Om du ikke skal pumpe mye, holder en slik manuell lenge... Jeg pumpet som sagt en gang daglig med min!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...