Gå til innhold

Noen fra Asker her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen av dere som bor i Asker området? Hadde vært hyggelig å bli kjent med andre i samme situasjon, samt noen man på sikt kan trille tur med o.l.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fra Asker og har termin i oktober med nr. 2.

Skrevet

Er fra Asker og har termin 27. okt med nr 2

Skrevet

Hyggelig. Hvor gamle er dere? Jeg er 30. Det er mitt første barn, men sambo har en jente på 10.

Skrevet

Jeg er 31. Må si at det er mye verre og si at man er 31 enn 30!

Jeg skal føde på Bærum som sist. Hva med dere? Har foresten termin 23 okt.

Skrevet

Hei!

Vi skal også føde på Bærum. Termin 12 sept, men regner meg å gå på overtid. Sukk! Det gjorde værtfall mamma med alle oss 3.

Var du fornøyd med Bærum sykehus sist? Har litt angst for sykehus, og fødseler... Dere 2. gangs har i det minste en liten ide om hva dere går til :-)

Skrevet

Jeg er veldig godt med fødeavd og barsel på Bærum. Riktig nok var det fullt når jeg kom og vi ble lagt på et "bøttekott". Tror det var mer skremmende for min samboer enn meg. JEg hadde uansett ikke så mye kontakt med omverden akkurat da! Fødestuen vi fikk var stor og romslig og lys. Jordmor syns jeg var veldig flink. Hun var med hele tiden og jeg tror jeg kan takke henne for at jeg ikke trengt sting etter fodselen.

På barsel hadde vi familierom og vi fikk veldig god oppfølging. Da vi måtte til riksen for å ta noen prøver av lillemann ble en barnepleier med oss inn. Det var veldig godt med den støtten. Men pleierne har ikke alltid kontroll på hva den andre gjorde på sitt skift. Men det er bare å si ifra så hjelper de deg med det dere lurer på.

Det er ingen grunn til å ha angst for fødsel (selvom jeg forstår hvorfor), kroppen din og du er faktisk lagd for det. For min del kunne jeg godt ha født 10 barn bare jeg slapp de første 9 mnd.

Skrevet

Betryggende å høre.. :-) Har også tenkt på familierom ja, om de har ledig da...

Du er heller ikke en av de som bare synes det er såååååååå supert å være gravid.. I følge min sambo er jeg en heller dårlig gravid, da jeg hater å måtte ta det med ro.. (trener ganske aktivt normalt)

Og alle de andre tingene som følger med graviditeten (vektøkning f.eks.) synes jeg ikke er gøy i det hele... Når alle da samtidig skal kommentere om jeg har tvillinger, eller om jeg er i 8 mnd er det ikke så gøy.

Blir skikkelig delig når babyen endelig er ute :-) Det gleder jeg meg veldig mye til..

Skrevet

På bærum prioriterer de førstegangsfødene til familierommene og de har en del av dem. Vi fødte på en av dagene med flest fødseler på Bærum i fjor og det var ikke problem med familierom.

Du har hlet rett jeg er ikke en av dem som ser idyllen i det å være gravid. Hater å være kvalm, sliten og konstant trett. Ikke kan man brukes til noe heller. Sist bygde vi på huset og jeg kunne ikke gjøre annet enn å se på. I tillegg var jeg sykemeldt. Denne gangen har jeg gudsjelov Påkkus å berike dagene med så tiden flyr avgårde. Godt å tenke på at jeg snart er halvvei, det har gått så utrolig fort.

Skrevet

Hei!

Vi flyttet i hus da jeg var 10 uker på vei. Hadde regnet med at det skulle ta litt mer enn 14 dager å bli gravid :-) og huset skulle totalrenoveres... Jeg hadde sett for meg å gjøre mye, da jeg synes sånn er litt gøy.. Var så kvalm at jeg nesten ikke fikk pakka, og løfte og male mm har jeg jo heller ikke kunnet... Takk til snill og søt sambo, samt svigers :-)

Bor på bleiker, hvor bor dere?

Må løpe...Har møte med NAV.. Tenker litt på å ta gradert uttak, men de jeg har snakket med per tlf. har hatt lite peiling.. Den ene hade ikke en gang hørt om gradert uttak. Imponerende dårlig!!

Skrevet

Er også fornøyd med Bærum. Jeg er også født i 77 men slipper å si 30 enda! Bor på Billingstad, men bodde på Bleiker inntil for 2,5 år siden.

Skrevet

Vi bor på Nesbru. Samboer vokste opp på Bleiker og svigers bor der.

Det er bra du er tidlig ute med NAV. Er det ikke A4 har de rett og slett ikke kompetanse der. De regnet grunnlaget mitt feil og etter først klage, utallige purring og forklarende telefoner, kunne de etter 10 mnd gi meg medhold. De hadde bare bommet med 100.000,-. Deilig å få det etterbetalt, men man har jo litt annet å finne på når man har fått en liten baby i hus.

Har dere tenkt på babysvømming. Vi gikk på Risenga sist og kommer sikkert til å gjøre det nå også. Mye bedre der enn på Landøya.

Ellers vi jeg si at helsestasjonener flinke til å sette sammen barselgrupper fra samme område.

Skrevet

Går dere på helsestasjone i Asker, eller er det noe nærmere der dere bor? Relativt ny her ute, så ikke oversikt over hva/hvem som hører til hva.. Har kun vært på helsestasjonen en gang. Sykehuset har tatt over alle kontrollene mine, da jeg har økt fare for svangerskapsforgiftning :-(

Omvendt hos oss. Svigers bor på Nesbru :-)

NAV er ikke for kompetente nei..... Sjokket over hvor dårlige svar de kunne gi... Det kan du lese mer om på nettsiden bla...bla... Jeg trengte konkrete råd, men hun hunne bare informere generelt.... 100.000 feil.. Noen må være skrekkelig dårlig i matematikk for å få til det, vil jeg mene..

Ja babysvømming blir det garantert :-) Vi er relativt mye på Risenga allerede nå... Skikkelig digg i varmtvansbassenget..

Har dere vært på noe fødselsforbredende kurs her ute i forbindelse med 1. fødsel?

Trener dere?

Skrevet

Vi gikk på det på sykehuset hold av to jordmødre. Det var helt ok. Vet ikke helt hvor mye nytte man har av det. Husker ikke stort av det når man ligger på fødeavd alikevel!!

Skrevet

Var det via Jordmorstua.com?

De har et kurs lørdag den 9. og et den 30. juni, og da er jeg opptatt.. Og så ikke noe før månedsskiftet aug/sept. Det kan jo bli for sent..

Jordmødrene i asker har kurs over 3 torsdager fra kl 16? Hvem er hjemme fra jobb allerede da?

Kunne riktig tenke meg et kurs, da jeg er ganske redd for fødsler... Vet dere om noen andre kurs i området?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...