Gå til innhold

Dere som har hatt ks før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere det når dere kom hjem fra sykehuset?

Fikk pappan sykemelding så han kunne hjelpe til den første stunden?

Tenker både på det at det blir ks, og at hun blir prematur. (uke 36?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ks i jan 03 og datteren min var da i uke 38. Jeg ble operert på onsdag ettermiddag og dro hjem fra sykehuset lördag morgen og når mandagen kom begynte pappaen å jobbe 20 mil bort. Dette var ikke helt optimalt og det hörer med til historien at denne pappaen gladelig ble byttet ut, men det var egentlig ikke noe prob. Fysisk er man nok i form til å klare seg selv etter en uke i alle fall, men det er klart at det er hyggelig å väre to den förste tiden. (denne pappaen skal väre hjemme i 14 dager fr ks dato. Tror ikke pappaer kan få sykemld av sånt...men vet ikke!

Skrevet

For å få mest mulig ut av pappa-permisjonen rett etter fødsel kan jo mannen din ta ut de to ukene etter at du kommer hjem fra sykehuset.

Skrevet

Jeg hadde keisersnitt i uke 35, og mannen min hadde ikke fri ekstra fra jobben. Babyen min var frisk, så ingen problemer.

Hvis babyen eller mor er syk får nok far også sykemelding for å være sammen med mor.

Skrevet

Hmmm, merkelig. Syns jeg leste et eller annet sted her inne at det var vanlig:s Jaja, vi får nesten ta det som det kommer=)

Skrevet

Hadde ks forrige gang, og mannen min fikk da sykemelding pga min tilstand... men jeg vet ikke/husker ikke hva som stod på sykemeldinga. Han var hjemme i de første 14 dagene.

Skrevet

jeg har 2 barn. den elste er født i uke 35,pappan har begge gangene tatt permisjon i 14 dager etter fødselen,for og hjelpe meg.

Skrevet

Ser på profilen din at han jobber i Nordsjøen. Jeg ville nok gjort noen greo i den forbindelse, ferie, permisjon eller noe... Evt hatt noen andre sammen med meg i den første tiden dersom han skal ut.

Skrevet

Neida, han jobber på land for tiden... Og skal gjøre det frem til Jul ca!! Han ville det siden det er risiko=S Men har snakket med jm og han får nok syke mld for å være hjemme å hjelpe til=)

Men tusen takk for svar!

Skrevet

Var ikke noe sykemelding her, men pappa var hjemme de første 14 dager (som er standard?). Jeg var i relativt god form, så det var ikke slik at jeg ikke kunne ta meg av babyen, liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...