Magda73 Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 På vei til jobb i dag ble jeg stående på en veldig full buss. Plutselig ble jeg svimmel, kvalm og begynte å kaldsvette. Jeg var livredd for å besvime og måtte sette meg ned, dvs i knestående mens jeg holdt meg fast. Skikkelig ubehagelig mens det sto på, men det gikk over da jeg kom meg ut i frisk luft. Jeg hadde et lignende anfall for seks uker siden på kino. Hva kan det være tro? Jeg er 24 uker på vei, og har egentlig hatt et reltivt uproblematisk svangerskap. Noen som har opplevd lignende?
conney skal ha nr 2:) Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 jeg har fått slik som deg mange ganger...i det siste har jeg blitt litt redd.. Men jeg får de når som helst, plutselig men s jeg sitter å snakker med folk, det er akkurat som jeg skal besvime..men jeg skal på kontroll i morgen, skal ta det opp da..
Sprellemamma Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 Hei! Høres ikke kjekt ut! Lenge siden du sjekket blod-trykket ditt? Det kan godt være tegn på at du har lavt blodtrykk. Jeg er også svimmel for tiden (26 uker), men skal til lege neste uke på ktr. Skal spørre da. Hvis det er lenge til neste ktr. for deg, kan du kankje stikke innom lege/jordmor å måle blodtrykket? Eller kanskje du trenger jern-tilskudd?
Magda73 Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2007 Jeg skjønner du blir litt engstlig når det skjer ofte. Har du noen gang besvimt? Går det over av seg selv? I dag følte jeg at jeg måtte ha frisk pust for at det skulle forsvinne. Og det var Oslo på sitt minst sjarmerende: kø, full buss uten et menneske som gjorde mine til å reise seg eller spørre om det gikk bra... Var kjempeglad når bussen endelig stoppet og jeg kunne komme meg ut... Jeg hører gjerne fra deg om hva legen sa. Jeg skal på kontroll på fredag og kommer nok også til å spørre.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 Høres ut som et typisk blodtrykksnedfall, og det kan faktisk forekomme selv om blodtrykket vanligvis er normalt. Fortell lege eller jordmor om det her.
Miss RM Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 Har opplevd det samme selv ja. I går stod jeg og ventet på bussen, kaldsvettet, holdt på å svime av, ble kvalm. Måtte bare gå rett hjem.. I dag fikk jeg også ståplass på bussen, men måtte gå av halvveis til jobben, for det begynte igjen. Skal til legen og sjekke bl.a. dette i morgen..
Dragemor Skrevet 23. mai 2007 #8 Skrevet 23. mai 2007 Jeg får det også sånn innimellom... Hadde en del lavere blodtrykk da jeg sist var hos jordmor enn det jeg har hatt tidligere, men det var ikke noe farlig. Når jeg blir svimmel, som gjerne er inne i butikker (både mat og klesbutikk), setter jeg meg ned ganske raskt ... også har jeg begynnt å gå med litt brus(med sukker selvfølgelig ;o) ) i veska. Hjelper veldig når jeg blir svimmel. Men det går over veldig raskt. Litt frisk luft og det å sitte ned hjelper fantastisk bra )
KS 15.08.07 Skrevet 23. mai 2007 #9 Skrevet 23. mai 2007 Hei Magda73 ! Jeg har det også sånn av og til så jeg tok det opp med jordmor sist gang jeg var på kontroll. Hun sa det var helt normalt og ikke noe å bekymre seg for! Kroppen vår kan oppføre seg ganske annerledes på de fleste områder når vi er gravide, svimmelhet, oppblåsthet, følelse av ikke å få puste skikkelig osv - helt normalt sa hun (så lenge blodtrykket er ok, og det måler de jo ved hver kontroll). Jeg ble veldig redd første gangen det skjedde, jeg svimte ikke av, men måtte legge meg og etter det har det kanskje blitt litt selvoppfyllende profeti ved at hver gang jeg går i butikken feks så føler jeg at jeg skal svime av eller jeg tenker "å hjelp hva om det skjer nå....
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 23. mai 2007 #10 Skrevet 23. mai 2007 jeg får slik flere ganger for dagen. Begynner å kald svette og holderpå å svime av. Ender av og til med at jeg kaster opp også. Får også følelsen av at magesekken blir trykt opp i halsen slik at jeg ikke får puste... Snakket med legen i dag og det er dessverre ikke så mye en kan gjøre. BT mitt iallefall er på 110/55 som ikke er spesielt lavt. Prøv å spis regelmessig, unngå å ha FOR mye klær på deg (skjer spesielt hvis jeg blir varm nemlig), og drikk masse:)
Gitte:-) Skrevet 23. mai 2007 #11 Skrevet 23. mai 2007 Dette har jeg også opplevd 2 ganger, er i uke 18 nå. Blir som du beskriver kaldsvett, svimmel og kvalm. Fikk det en gang hos frisøren, mange lukter og varmt. Og en gang under et møte,d a var det også veldig varmt. Hjelper å få litt kaldt vann i ansiktet, eller frisk luft. Moren min satt og såg på meg sist, og hun sa jeg vart helt kvit i fjeset, så trolig blodtrykket som faller eller noe.. Skikkelig ubehagelig når det står på iallfall....
MissBenz Skrevet 23. mai 2007 #12 Skrevet 23. mai 2007 Jeg er i uke 17 nå, og opplever dette hver dag... Har hatt det sånn i et par uker nå..
Christina&Odin André Skrevet 23. mai 2007 #13 Skrevet 23. mai 2007 jeg stod på kjøpesenteret en dag da jeg plutselig ble varm i hele kroppen, fikk flimmersyn, ble svimmel og klarte ikke å summe hodet... klarte ikke å si noe en gang, mormora mi som var med meg skjønte tydeligvis hva som skjedde for hun henta iskaldt vann til meg og da ble d bedre med en gang, så jeg har rett og slett ikke peiling på hva som skjedde eller hvorfor:s har ikke hatt lignende anfall, har hatt et uproblematisk svangerskap både før og etter episoden... var 20 uker på vei da og 22 nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå