Gå til innhold

dere som har hatt kolikk barn...

♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer lixom på når det gikk over på deres barn..forsvant det lixom bare over natten eller ble det bare gradvis bedre og bedre...??

jenta mi er tre og en halv måned og sliter lixom fortsatt med kolikken...men hun er oxo en veldig bestemt frøken så det er ikke alltid like lett å vite om hun gråter av magen eller noe annet...

håper mange svarer...:o)

*klem*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slutt med kumelk

Skrevet

Heisann.

For poden min gikk det gradvis over. Da Oliver var på alder med jenta di så var det mer eller mindre borte. Men jeg tror dette er veldig individuelt. Det er mange som holder på helt til de er 4-5 mnder gamle.

Har hørt om tilfeller hvor kolikken ble borte over natta....

Oliver er mitt første barn og jeg må si jeg synes også det var vanskelig å finne ut av hva han gråt for etter at kolikken var borte. For jeg tenkte automatisk at det måtte være magen som plaget han. Det var nesten som å starte på nytt.

Lykke til :-)

Skrevet

Har du prøvd kiropraktor?

Ellers så har jeg hørt at det stort sett går over i 3. eller 4. mnd, så forhåpendtligvis så har du ikke så lenge igjen med kolikken.

Skrevet

Min sluttet ved ca 3 1/2 mnd. Det gikk gradvis over, dvs færrre og færre timer hver dag med gråt. Han hadde problemer en lang stund med å roe seg ned for å sove ol og måtte bysses og bæres på selvom han ikke hadde kolikk etter det. Synes at han var veldig krevende og tenkte at det var noe galt med han (ADHD el). Men det gikk faktisk over (synes livet var gerit rundt 5 mnd) og trodde jeg ALDRI skulle si dette, men jeg har faktisk en rolig og grei unge:) Håper det gir seg snart, da:)

Skrevet

hehe...Amelia er ganske så krevende hun også, men da ser jeg jo at det er håp...:o) venter spent hver dag jeg da...hehe...:o)

Skrevet

Det gikk aldri over av seg selv. Nå går vi til kiropraktor og det er nesten borte. Vesla er 3 1/2 mnd.

Skrevet

Skulle bare si at vi prøvde det meste også. Men kiropraktor ol. hjalp ikke. Følte meg mislykket, sliten og hadde lite overskudd. Han sov bare 11 timer i døgnet i tillegg. Tenkte at alle hadde det så lett- de skjønner ingen ting når DE sier det er slitsomt med baby!!! Nå sover han mye mer (normalt). Kanskje din også blir flink til å sove og rolig, vi sater på det.

Skrevet

men kan jeg beynne å gi ho litt grøt når ho er 4 måneder eller gjør det bare vondt værre hvis ho har kolikk....???

er ikke greit å være førstegangs nei...hehe:o)

Skrevet

Med vår lille (med tydeligvis sensitiv mage) ble det stress når vi begynte med grøt (var 5mnd). Fikk mer vondt i magen, sov mer urolig.....Snakk med hs, kanskje de har noen råd?

Skrevet

ja,får nok gjøre det:o)

Skrevet

Sønnen vår på 2 år hadde kolikk. Det gikk gradvis over. Ved 4 mnd. alder kalte vi det ikke lenger kolikk. Han har en ekstremt sterk vilje, og har grått mye siden også.

Sønnen vår ble mye bedre da vi ved 3,5 mnd. begynte å gi ham avocado. Det kan tenkes at det ble bedre da fordi han hadde så løs mage, og jeg tror at en del næringsstoffer som skulle vært sugd opp i tarmen gikk til tykktarmen og gjæret av bakterier der. Avocadoen førte til ikke så hyppige avføringer og han ble roligere, men det var fortsatt mye skriking. Ved 6 mnd. alder så vil jeg si at han var helt fri fra kolikken (men da var det tenner som plaget ham). Vi prøvde fast føde for vi hadde prøvd alt annet og var helt på knærne. Sov ikke mer enn maks. 4 timer per natt. Så det var et desperat forsøk som fungerte for oss. Jeg tenkte at selv om det er tidlig, og ikke anbefalt, kan det umulig være sunt for ham å skrike døgnet rundt heller.

Skrevet

plutselig gikk det over.Grått ikke på 2 uker,for så å få skriketokter et par kvelder på rad,oppholdt og en skriketokt igjen.Siste gråtekvelden var en uke siden.Hun er nå 3.5mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...