Gå til innhold

Puke! Er så inderlig lei av biomor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lei av at hun ikke sender med ungene klær, lei av hennes totale mangel på fleksibilitet, lei av alle kravene hun likevel stiller, lei av all dritten hun stapper ungene sine full av om at pappa ikke er god nok, lei av det utrolig sure trynet hennes, leileilei.

Heldigvis er ungene verdens søteste, skulle bare ønske jeg slapp å se det mennesket en eneste gang til i mitt liv.

Unnskyld for all klagingen, måtte bare få det ut. No offence taken håper jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp klær og ha hos dere, så slipper du å irritere deg over det.

Resten må vel bare gå sin gang :P

Skrevet

Har faktisk akkurat vært på h&m på nett og kjøpt alt vi trenger :) En ting mindre å irritere seg over.

Skrevet

gruer meg til den dagen stemor til min sitter å syter over ett eller annet med meg jeg..... det er alltid to sider av en sak

Skrevet

ja, det er det, og hun synes ikke noe om verken meg eller pappaen heller. forskjellen er at hun ikke prøver litt en gang å ikke vise dette for ungene. jeg syter her en sjelden gang jeg, så er jeg ferdig med det..

Skrevet

jeg synes ikke særlig om barnefar, heller ikke om dama hans.. kommer nok ikke til å overføre de følelsene til min baby, håper jeg klarer å unngå det for vil ikke være en heks.. men jeg kan nok forstå henne.. vi sliter ofte med en del bitterhet...

Skrevet

... til deg som sier: bare kjøp klær da vel...

Hvorfor skal en måtte kjøpe ekstra klær pga at moren ikke sender med? ... Det er jo hennes oppgave å sende med nok klær... det er jo hun som har hovedomsorgen for barnet. Hun får jo bidrag som skal dekke klær til barnet. ( skulle ikke sagt noe dersom fedrene fikk nedsatt bidraget, dersom de selv holdt klær til barnet, tiden de var hos ham...men slik er det jo ikke).

Kan ikke forstå mødre som sender for lite klær, eller stygge klær med til ungene sine jeg...

Min stedatter på 11 år kommer til oss med lite klær, og de er stygge ( må bare understreke at når hun er hjemme, så går jenta i normale klær... forstå det den som vil. resultatet er at faren skjemmes av å ta datteren med seg ut. Vi kler våre unger i klær av siste mote. de er alltid tøft kledd, mens denne jenta skiller seg helt ut fra oss. Et eksempel er : i vinter når vi var på et stort senter, så hadde som vanlig våre barn flotte skogstad jakker, og tøffe støveletter. ( barna våre er alle under 8 år), mens jenta på 11 år gikk i en slitt dongeri bukse, stygg genser som i tillegg var for liten, ei kjip jakke... og verst av alt knallrøde sherrox-støveler. Gjett om jeg er redd noen skal tro hun er min unge, og at jeg kler henne sånn. Mannen min synes det er så ekstremt enkelte ganger, at han nekter å gå på offentlige steder med henne. Men han betaler nok bidrag, og nekter å kjøpe klær til henne gga at moren sender med for lite, eller slitte klær. Dersom jeg hadde måttet sende barna mine til faren og en stemor, så hadde jeg passet på at de hadde det beste med seg av klær, og at de hadde masse klær. Hadde for alt i verden ikke ønsket at noen skulle hatt noe å si på gullene mine. Jeg hadde vært livredd for at de skulle sett ut som slabbedasker, mens halvsøsken var så velkledde...

Skrevet

Fordi at da slipper man å irritere seg.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig.

Skal ikke far ha noe hos seg til barnet/barna i det hele tatt fordi han betaler bidrag?

Da tenker jeg på utstyr i tillegg til klær.

Om du er så motebevisst på klær og skjemmes over stedatter sine klær, mannen skjemmes, ja, da skjønner jeg overhodet ikke hvorfor dere ikke kan kjøpe noe ordentlig til henne hos dere.

Om dette da er helt uaktuelt for dere, ja, da hadde jeg hentet barnet hos mor, og vært med og hentet klær fra skapet der som en løsning.

Skrevet

"Har faktisk akkurat vært på h&m på nett og kjøpt alt vi trenger :) En ting mindre å irritere seg over.

Anonym"

Er det jeg mener.

Det skal lite til for å få vekk småting å irritere seg over.

Heller velge andre kamper å ta.

Skrevet

"Hun får jo bidrag som skal dekke klær til barnet. ( skulle ikke sagt noe dersom fedrene fikk nedsatt bidraget, dersom de selv holdt klær til barnet, tiden de var hos ham...men slik er det jo ikke)."

Bidraget skal da jammen dekke mer enn klær.

Skrevet

Så lenge barna går ordentlig kledd hjemme hos mor, er det kun toskeskap fra hennes side å sende med loppemarkedsklær til samvær. Hvordan en så stor jente aksepterer dette forstår jeg ikke.

Skrevet

Benytter sjansen til et lite hjertesukk jeg også...(trenger det iblandt!)

For en stund siden skulle vi ta med barna til varmere strøk på ferie.

Det var vinter her, og sommerklærne til yngstemann var hjemme hos biomor.

Vi ba henne sende med sommerklærne i god tid før vi skulle dra, men det lot vente på seg... Vi purret og purret..

Og så, kvelden før vi skulle dra, kom hun med to bæreposer med sommertøy,-skittent!! Jeg vasket klær utover natta og heldigvis har vi tørketrommel så det gikk på et vis.. Men herlighet!

(Vår plan B dersom klærne ikke hadde dukket opp hadde vært å kjøpe noen shortser og t-skjorter i syden)

Så min fulle sympati til ts,- det er ikke til å komme utenom at en del biomødre og -fedre gjør det de kan for å være vanskelige!

Skrevet

Ærlig talt, synes det er horribelt at mødre (har en følelse av at det gjelder flest mødre) ikke sender med klær når ungen skal på samvær. Det gjelder spesielt yttertøy og slike ting. Klart far kan ha ting hos seg, men om man er hos far annenhver helg, så blir det lite slitasje på klærne, og en unødvendig utgift for far!!

Bidraget skal dekke blant annet fars del av klær, og da burde vel ungen få med klærne til far?? Hjelpe meg så glad jeg er at biomor her ikke er sånn!!

Skrevet

Er sånn her og. Når vi får barna sender biomor hullete og flekkete klær. sokker og strømpebukser med store hull i. og det er direkte pinlig å sende dem avgårde til skolen/barnehagen noen ganger! Måtte til slutt si at dersom vi ikke får bedre klær nekter jeg å levere og hente på skolen/bh. da måtte han gjøre det selv. det er blitt noe bedre men fremdeles slettes ikke bra. Skjønner ikke hvorfor det ikke blir sendt med bedre klær, når vi har SETT at de har fine klær. Veldig ofte er unnskyldningen at hun ikke ahr vasket, har ikke klær, har ikke oversikten etc.. Blir så sinna.

Og det er ikke bare-bare å kjøpe til å ha her selv når man betaler flere tusen i mnd i bidrag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...