Gå til innhold

Mååå ha nesespray for å sove.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

brukt det ca 1mnd i strekk for å sove.hater å være tett i nesa når jeg skal sove=(Bruker Zymelin.Bruker ca 2 spray i hvert nesebor i døgnet,så det er ikke overforbruk altså.Men får litt dårlig samvittighet fordi.Flere med samme probl?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja har samme problemet, men jeg bruker det flere ganger daglig. Orker ikke tenke så mye over det jeg. :-) Jeg har gjort det i MANGE år, så det å klare å slutte nå som jeg er gravid og enda tettere har jeg gitt opp. Men nå har jeg igjen 11 dager. Jeg får se om jeg klarer å gjøre noe med det når jeg har født. For da åpner det seg litt mer når jeg ikke er så hoven i slimhinnene lenger.

Skrevet

Har du brukt det hele svangerskapet du?Tror ikke det er farlig?

Skrevet

Jepp, ett spray i hvert nesebor før jeg skal legge meg. Sover sinnsykt dårlig med tett nese!! Har brukt det i to måneder nå.

Jeg tenker at selv om det ikke er helt bra å ta nesespray i to måneder, så er det bare en gang om dagen, og alternativet er å være uopplagt om dagene.

Skrevet

Jeg og! Et spray i hver før jeg legger meg. Går seg nok til når babyen er ute ja.

Skrevet

Jeg også er helt avhengig av å ta nesespary før jeg skal legge meg..Er potte tett!

Så du er ikke alene om det nei.

Skrevet

jeg er nå 39+4 og har brukt det hele svangerskapet:(

huff er lei av å ikke få puste...

men de sier at det løsner når man har født!! går nok helt fint...

Skrevet

Godt å høre at andre også har det samme problemet:) Bruker sikkert opp en nesespray bare på noen dager...

Skrevet

Har det på samme måte. Brukt Zymelin nesten konstant siden jul, bare noen opphold på 2-3 uker et par ganger.

Klarte å vende meg av for noen uker siden, men har blitt forkjølet og er på nytt blitt "avhengi" :)

Det er viktig at vi gravide får sove sier legen min. Og han sier og at en kan ikke bli "avhengi"/skadet av for lenge bruk, men når en ønsker å slutte vil slimhinnene få en reaksjon og svulme opp, så må en regne med å være tett i nesa ca 1 uke før det normaliserer seg.

Skrevet

You're not alone!

Jeg har brukt det gjennom hele svangerskapet. Gjorde det med førstemann og andremann også. Ikke noe problem for meg ihvertfall.

Har snakket med en øre-nese-hals-lege som skal fikse nesa mi slik at jeg ikke trenger å bruke Otrivin for å puste gjennom nesa lenger, men det blir ikke før etter at graviditet og amming er forbi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...