Gå til innhold

Hvordan bli kvitt sopp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd en runde med cannesten, men det virket ikke. Har hørt at hvis jeg ikke blir kvitt det før fødselen, vil ungen få det i munnen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snakk med legen din neste gang du er til kontroll...

lykke til

Skrevet

gå mest mulig uten truse.og sov uten truse.det hjelper masse.

Skrevet

Smør deg morgen og kveld med yoghurt naturell, funket bra for meg, ble borte i løpet av få dager.. Bruk kun rene bomullstruser..

Skrevet

Fikk et tips fra en gynekolog, en stund jeg var kjempeplaga av sopp. Skyll med eddikvann (tilsvarende1dl eddik i 1L vann), morgen, kveld og etter sex. Har gjordt det i et år nå, og har ikke hatt sopp en gang.

Skrevet

Hørt man skal være forsiktig med resirkulert toalettpapir..

Skrevet

Prøv en runde til med Canesten, og snakk med legen din...

Er du sikker på det er sopp?

Kan det være en bakterieinfekskjon feks?

Tørr, sår og irritert hud og/eller slimhinner, som mest av alt trenger fred og kanskje litt babyolje?

Stemmer at bebisen kan få det, noe som kan gi problemer med ammingen, pga soppen setter seg på brystvortene dine. Da må du få egen salve til dem, og noe flytende greier til bebisen. (Heter Mycostatin, mener jeg det var)

Fort gjort å få sår med sopp her :/ OG grusomt vondt v amming!

Skrevet

Det enste som funket på meg, var prevanyl depot. Tror det er omtrent det den heter,de reklamerer for den på tv nå i disse dager. Fikk anbefalt den av jordmor på sykehuset,etter å ha slitt med sopp de første 5 mnd av sv.skapet. Hjalp ikke med canesten, og kjerringråd skal man være forsiktig med....

Skrevet

Har selv vært mye plaget gjennom svangerskapet. Ikke lett å bli kvitt det nei. Ser det er mange gode forslag før meg.

Kan selv nevne:

Pevaryl, fåes på apoteket. En kur lik Canesten, men ikke samme virkestoff så det kan hende det virker bedre på deg.

Unngå stort inntak av sukker, soppen elsker sukker.........

Soppen elsker å ha det varmt og fuktig......

Sov uten truse, ikke bruk truseinnlegg, skift heller oftere. Mener og at trusene bør vaskes på over 70 grader for at soppen skal drepes, men ikke sikker på om det stemmer.

Ikke vask underlivet med såpe, vann er mer enn godt nok. Vasker en med såpe vasker en også bort den normale bakteriefloraen som faktisk er med på å forebygge sopp.

En bør kontakte lege hvis en har tatt to kurer uten at det har hjulpet. For det finnes legemidler mot det på resept........

Skrevet

Skyller du med så mye eddikvann hver gang? Skal prøve dette tipset, er så lei av denne grusomme soppen nå!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...