map79 Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Har endelig hørt tilbake fra Prest og organist, og ingen av våre sangvalg ble godkjente! Det eneste de var villige til var å spille Canon som solist innslag, de mente ikke det passet å gå inn til alteret til den. Ellers så fikk jeg beskjed om at Beatles ikke passet i det kirkelige rom. Nå angrer jeg på hele kirkevalget. Jeg hadde snakket med organisten i en annen stor kirke i nærheten, som ikke hadde noe problem med å spille Beatles (All you need is love) som utgangsmusikk. - og ei av dere her inne som er prest sa at "Into my arms" (som vi ønsket som solistinnslag) - var en flott sang hun kunne legge opp vielsen rundt. Jeg har lest så mye om at det går an å sette sitt personlige preg på vielsen nå til dags, men her virker det som det er ut i fra ei gitt liste med musikk de allerede har godkjent, som er skrevet med tanke på det "kirkelige rom". Uff. Måtte bare få det ut, hadde sett for meg at vielsen skulle være så "oss" - og det blir den ikke nå.
grå :) Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 er helt opp til presten og enkelte av dem er litt sære...
Happy H Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 uff, d va jo kjempe kjedelig. forstår godt du e skuffet. syns egentlig d e ganske tragisk at forskjellen kan være så stor fra kirke til kirke. kanskje du kan velge den andre kirken i nærheten istede? Håper du får en minnerik og fin dag uansett..gjør hvertfall vielsen så !dåkke" som mulig!!!
map79 Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2007 Det går vel bra, men synes jo det er rart at det skal være så stor forskjell ja! Det er dessverre for sent å gjøre noe med kirkevalg, og det er den fineste kirken/mest praktisk i og med at det er gåavstand til lokalene hvor festen skal være. Men jeg er lykkelig bare vi blir gift - dette kan jeg jo ikke gjøre noe med allikevel.
Cat.68 Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Så skikkelig kjipt. ( Vi hadde Canon i D-dur som organisten spilte da jeg gikk opp kirkegulvet og det var helt nydelig. Det må være en skikkelig sær prest som ikke lar dere bruke den som inngangsmusikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå