Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Stakkars, han vasker og vasker, men klarer ikke å gjøre det riktig! Jeg er helt invalid og klarer ikke å gjøre noen ting lenger. Jeg blir så fortvilet, for jeg har forklart ham at han ikke må bruke så mye vann på gulvet, at han må prøve å samle skitten i stedet for å flytte rundt på den. Likevel går alt jeg sier i glemmeboken og han fortsetter slik han alltid har gjort. Tidligere var det ok fordi da kunne jeg vaske over når han ikke var hjemme, men nå som jeg ikke klarer lenger blir jeg litt fortvilet. Han kunne jo ha gjort jobben ti ganger bedre på halvparten av tiden. Stakkars, han vasker så svetten drypper og jeg har ikke hjerte til å fortelle at han ikke gjør det riktig. Vi har ikke vaskemaskin og har vel fortalt ham 100 ganger at han må bruke varmt vann og at han må skylle under rent vann etterpå, men han husker det rett og slett ikke. Hva kan en gravid (pirkete) kvinne gjøre?
Ikkelektuell Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Forklar ham det én gang til.. :-) Og tenk i samme slengen litt på om han egentlig gjør så veldig mye galt, eller om du kanskje kan møte ham litt på midten. ;-)
jentebabymom Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 man må nok være fornøyd, det er nok av de mennene som ikkegjør en skitt. jeg er veldig fornøyd med samboeren min , han strever litt han også. jeg ler inni meg den vaeg her, ser for meg den vaskebøtta....ganske mange menn med samme problem.. lykke til
Leddgikt Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 Ros ham i hvert fall, og si at du setter umåtelig stor pris på det han gjør! Få han til å føle seg som en mann, og at du har bruk for ham! Ellers kommer han til å gi opp og ikke gidde mer...
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Hallo! Slapp av - det finnes tusen måter å vaske på, og la nå han få vaske og støvsuge som han vil - ikke gidd å pirke; da slutter han bare å ha lyst til å hjelpe og du gjør deg selv en bjørnetjeneste... Slapp av og fjern støvet fra hjernen din! Blir aldri likestilling i hjemmet hvis alt skal foregå på kvinnens premisser???!!!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 Oi, her var det mange utropstegn og spørsmålstegn gitt:) Det er da ikke snakk om at alt skal foregå på kvinnens premisser, det det var snakk om for min del var at jeg var litt fortvilet fordi når han vasker så blir det egentlig bare mer møkkete og at det kanskje går an å ta litt lærdom av den som faktisk vet mest om saken:) Når det er sagt så er jeg da fullstendig klar over at jeg har den beste mannen i verden, og jeg ville aldri ha kjeftet på ham fordi han tross alt gjorde så godt han kunne. Jeg var bare ute etter noe gode råd fra andre som kanskje hadde en like overivrig mann! Slapp av sjæl a:)
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 Jeg roser som bare det jeg:) Hele tiden faktisk, har ikke kjeftet en eneste gang pga vaskingen, tenkte bare at en av dere hadde en utspekulert måte som kunne få ham til å gjøre ting litt annerledes, sånn fra kvinne til kvinne:)
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #8 Skrevet 22. mai 2007 De er litt søte da:) Men jeg får så vondt av ham når han strever så fælt, han kunne jo ha gjort det på en sååå mye enklere måte liksom:)
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 Haha, jeg opplever noe av det samme. Virker som det ikke nytter å forklare heller, han blir bare vonbråten. Så jeg har funnet ut at jeg får holde ut de ukene som er igjen. Og heller ta meg en tur ut når han skal vaske huset. Da slipper jeg å irritere meg, og kan komme hjem til en stolt mann og et noenlunde ok hus For klesvasken har jeg laget en huskeliste som henger på badet, over hva som kan vaskes ilag o.l. Han er så flink atte
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #10 Skrevet 22. mai 2007 Hi hi:) Klesvasken går faktisk unna som en drøm her i huset. Han henger opp på kleshengere, rister og strekker før tøyet havner på snoren. Men det måtte litt prøving og feiling til da, og noen ødelagte topper, men det er det verdt! HI
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #11 Skrevet 22. mai 2007 Hva med å kjøpe våtmopp og spray? Da trenger han ikke langkost og skurefille og slipper å bruke masse vann/ trenger ikke vann. Problemet er løst:-)))
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #12 Skrevet 22. mai 2007 Det var genialt Merrily:) Skal ut å kjøpe våtmopp i morgen, tusen takk:):)
Maibabyventes Skrevet 22. mai 2007 #13 Skrevet 22. mai 2007 Har bare godtatt at vi gjør ting på ulik måte jeg, lukker øynene og er sjeleglad for at han er så behjelpelig som han er. Eneste jeg ikke overlater til han er klesvasken..hehe!!
Nanna1976 Skrevet 22. mai 2007 #14 Skrevet 22. mai 2007 Huff og huff, stakkars samboeren din. Viktig å slippe kontrollen litt nå, tenk når barnet kommer, er din måte den riktige da også? Nei, ærlig talt. Tenk på alle dem som har mannfolk som ikke gidder å løfte en finger. Hva hvis noen pirket på deg når du hadde vasket? Og du ikke forsto hvorfor? Mener ikke å være vemmelig, men virker litt som du ikke egentlig vet hvor godt du har det. Nei, heller en hybelkanin histen og pisten enn en mann som føler han ikke strekker til.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #15 Skrevet 22. mai 2007 Herregud kvinne:) Les nå innlegget mitt en gang til da, jeg pirker overhode ikke på mannen min, lurte bare på om det var noen med kvinnlist her inne som kunne gi meg noen gode råd...Sånn at han slipper å slite seg helt ut på "vaskingen" sin. Nå skal jeg kjøpe våtmopp også er alle glade! Vil også informere deg om at mannen min har det helt utmerket! Selv om han er mann så må man vel få lov til å påpeke at han kanskje kunne vasket på en litt annen måte eller ? Han er jo ikke noe flink, ville vært det samme som å si at han skulle latt meg mekke i vei på en bil (ok, ikke akkurat det samme men..) og ikke si i fra fordi jeg gjorde så godt jeg kunne og fordi han kunne virke pirkete. Dessuten er det overhode ikke snakk om en hybelkanin histen og pisten, det er snakk om et helt svømmebasseng på tregulvet vårt (nå virker jeg irritert, er ikke irritert på mannen min, men litt på folk som påstår at de ikke er vemmelige, for det er du nå) Les innlegget før du svarer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå