Gå til innhold

gravid og sydentur

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått meg tur til hellas når jeg er 26-28 uker på vei. alle jeg har snakket med sier: "Tør du det?", "Er ikke det skummelt å fly når man er gravid da?" osv... Er det noen som har erfaringer fra sydentur i varmen? Selvsagt må man tenke på hygienen, hva man putter i munnen, overoppheting, dehydrering osv.. Men er det noe annet som er "farlig" ved å reise? Er det farlig å bade i vannet med tanke på bakterier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal også til syden når jeg er i ca uke 27-28. Har spurt jordmor om dette. Hun sa det var helt greit, bare ikke flyturen var veldig lang. Ha på støttestrømper under flyturen og være ekstra påpasselig med maten. Har også hørt at det kan være lurt å skjule magen, og ikke være så mye i sola. En blir lett brun når en er gravid, men kan også lett få pigmentflekker som ikke er så fine.

Skrevet

Jeg skal helt til filippinene i uke 21-26.. Reisen tar 26 timer og ett fly 12 timer i strekk... Denne tiden er best å reise i...

Skrevet

jeg drar til spania på søndag, er da 24 uker, så ikke så langt som deg, men nesten... var hos legen i dag for vanlig kontroll, og spurte om det var noe jeg måtte passe på..

- unngå katter og hunder

- skal jeg spise salat, vær sikker på at den er godt vaska

- unngå dehydrering og overoppheting

- selv om flyturen varer i "bare" 3,5 timer, unngå å sitt hele veien, stå/gå litt

ellers vanlig sundt folkevett...

Skrevet

Jeg drar til Tyrkia på lørdag, og tenker jeg skal kose meg veldig (er da 17 fullgåtte).

Har også fått noen spørsmål, men som jeg sier - jeg er bare gravid ikke invalid :o)

Kommer til å ta mine forholdsregler med godt stekt/kokt kjøtt, ikke spise salat, forsiktig med sola, men ellers bare kose meg masse :o)

God tur!

Skrevet

Jeg skal også til Hellas - i midten av juni, og jeg er da 28-29 uker på vei. Har spurt både jordmor og lege om dette, og det var ikke noe problem, så lenge formen var fin:)

Har vært litt sliten siste uken nå og fått vondt i ryggen når jeg sitter for mye på jobb, så håper at ikke flyturen blir for hard....men får bare prøve å komme meg opp av sete og røre litt på meg innimellom.....må vel på en del toalettbesøk i løpet av flyturene, så da må jeg jo røre på meg:)

Det skal iallfall bli godt med ferie og varme!!

Nyt turen din du:) God tur:)

Skrevet

Jeg skal til spania i sommer og da er jeg i uke 24-26.Jordmor sier det ikke er noe problem.Gleder meg masse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...