Gå til innhold

Baby og solkrem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Syden med 2 måneder gammel og lurer på om vi må smøre henne med solkrem? Skal selvsagt holde henne i skyggen hele tiden, men lurer på om sola tar allikevel.. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør på apoteket du. Må smøre den lille. Det sa iallefall hs til meg.

Skrevet

Sola tar allikevel...

Skrevet

Ha henne i skyggen som du selv sier. Dekk henne til med tynne klær og gjerne olhatt med skygge for øynene, evnt solbriller. Det du ikke kan dekke (hender og ansikt) smører du med solkrem med kun fysisk filter.

Skrevet

jeg har hørt at man skal smøre under klærne også, hvis du skjønner;) selv om de er i skyggen. bruker babyline solkrem vi, fåes på apoteket:)

Skrevet

Ja, hun skal ha solkrem likevel. Og helst under klærne også! Sola uv-stålene finnes i skyggen også!

Skrevet

Jeg ville smørt henne og kjøpt uv drakt.

Babyline solkrem har jeg blitt anefalt av hs og leke. Ingen skadelige stoffer i den.

Skrevet

Smør og kjøp en solhatt med uv-beskyttelse.

Skrevet

Lege ikke leke selvfølgelig ;)

Skrevet

Babyline sin solkrem kom dårligst ut på test i år.

Skrevet

Den solkremen som vant testen i Foreldre og Barn er Garnier Ambre Solaire Kids Spray. Koste 99,- og du får den på dagligvarebutikken.

Skrevet

Ja, men den testen var jo helt merkelig! Tok ikke hensyn til tilsetningstoffer av noe slag! Kun beskyttelse mot uv stråler etter 3 timer i solen de tok hensyn til. Og man har gjerne ikke barnet 3 timer i sola ;)

Garnier Ambre solarie kids inneholder parfyme og fargestoffer

Babyline sollotion inneholder ikke parfyme eller fargestoffer..

(Denne er best i test hos grønn hverdag)

Er ikke hysterisk ved bruk av slike ting jeg altså, men synes bare den testen var ufattelig dum...

Skrevet

Takk for svar! Her skal det smøres! Bruker Babyline sin - den vant testen i F&B i fjor.

Skrevet

Babyline vant testen ifjor fordi de da kun testen om det var skadelige stoffer i den, noe det ikke var. I forrige nr av F&B står det faktisk at fjorårets testvinner Babyline ble testTAPER, pga at den ikke beskyttet tilstrekkelig mot solen.

Skrevet

Det er jo bare å smøre babyen litt oftere da. Også skal jo små babyer være i skyggen. Dr. Hauscha kom også på topp i fjorårets test. Den kan man kjøpe i helsekostbutikker. Også kom Eucerin på topp i både fjorårets og årets test.

Skrevet

De testet som sagt kun på beskyttelse og det blir litt urettferdig når den som vant hadde solfaktor 40, mens babyline-kremen kun hadde 25. De testet også en i faktor 25 fra samme merke som den som vant, og denne kom ikke noe bedre ut enn babyline (som jeg kan huske i alle fall) og hadde like mange potensielt skadelige tilsetningsstoffer.

Syns generelt de testene til Foreldre&Barn er litt merkelige, den vogntesten f.eks. var jo helt på jordet. De fleste av de vognene de testa er det jo ingen som har, og vinneren hadde aldri fungert på vinterføre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...