Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Jeg har en gutt på 5 uker nå, har ikke vært noe særlig ute med han enda.... Er så redd han plutslig skal begynne og hylskrike... hva om han gjør det når jeg er å handler feks? Må jo ta han opp av vogna, men klarer vell ikke og bære han og få med vogna samtidig..... Har jeg med mat ol kan jeg jo gi han det... (vist vi er på kjøpesenter) uff er så redd for og gå rundt med en beby som hylskriker... hehe... wæææ mye og bekjymre seg over...
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Uff, mye å tenke på når man får barn. Om han begynner å skrike kan du jo prøve å plukke ham opp, trøste og så legge ham ned igjen. Når man har barn må man beregne goooooooood tid til alt viser det seg:) Hvis du ikke ammer er det lurt å ha ei flaske og en ferdigpakke med mme i stellebagen. (ps om du kjøper bæresele eller slynge får du med både baby og vogn+ at det er skjeldent de hyler veldig når de får være tett inntill mammaen sin:))
-MtG- Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Jeg hadde samme problemet, begynte vel å bevege meg utafor døra når han var på alder med gutten din. Var livredd for at han skulle begynne å skrike og være sulten. Ammet jo og plutselig ville han ha mat selv om det bare var 1/2 time siden sist. Men jeg begynte i det små. En liten tur i butikken 5 minutter unna. Det hendte han skreik, men da lot jeg han skrike til vi kom hjem(prøvde selvfølgelig å roe han da). Etter hvert gikk det bedre og vi dro både hit og dit, men tenkte ut på forhånd hvor jeg kunne amme og sånn hvis det skulle bli nødvendig. Nå er det jo så varmt i været også(avhengig av hvor du bor selvfølgelig) at det går an å amme utendørs. Hvis du ikke ammer bør du jo være et sted hvor det er mulig å få varmet flaske. Eventuelt ha med vann på termos. Hmmmm... Vet ikke om jeg var til særlig hjelp, men det jeg egentlig ville fram til er at de fleste synes det er skummelt i begynnelsen, men det går seg til etterhvert og man blir stadig tøffere:) Lykke til!
LisaColli Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 jeg var også nervøs for dette i begynnelsen. jeg ga pupp rett før jeg dro, og victoria bare sov hele tida, hehe. når jeg visste at hun kom til å våkne snart, dro jeg en plass der jeg kunne amme. cafe feks. det er jo ikke så mye man kan gjøre hvis man er på butikken og ungen griner uten at den er sulten osv. så hvis det skjedde her, fortet jeg meg hjem. det var aldri snakk om at hun lå noe lenge da, tok henne opp hvis jeg hadde muligheten. det er bare å hive seg i det! etter du har vært ut et par ganger, kommer alt naturlig og du vet hvordan ungen din er. det går så bra så
selfangerkjerringa Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Heeeelt vanlig å føle sånn heldigvis En liten trøst er at det går seg til - etterhvert føler du deg mye tryggere på det å forlate huset med knotten Følg litt med på rutinene til knotten. Etter noen uker merker man litt når sånn ca han begynner å bli trøtt for en dupp. Da kan du legge turene (enten det er handling eller trilletur) til sovetida hans. Når han gir tegn til å være trøtt, gir du et stell (skift bleie selv om den er tørr, for kosens skyld), gi litt pupp. Et fint tjuvtriks er å gi litt pupp rett før dere drar ut, så holder han kanskje til dere kommer hjem I tillegg gjør det ham gjerne litt ekstra søvnig (melka inneholder beroligende hormoner). Lykke til
nutri Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 Jeg var også bekymret i begynnelsen. Etter noen uker fant jeg ut at gutten min hadde en god soveperiode på 2-3t midt på dagen. Da passet jeg på å gå ut/i butikken på den tiden. Etterhvert ble jeg mer trygg på meg selv at jeg kunne takle en gråtende baby i offentligheten, så da ble det lettere å gå ut uten å bekymre meg for at han våknet. Men jeg passet på å gå steder hvor jeg visste det var stellerom, eller en benk, evnt en café, jeg kunne sette meg ned og amme dersom han våknet og var sulten. Det gjør jeg egentlig fremdeles, for nå er han mer våken (blitt 4mnd)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå