Gå til innhold

Begynne med kumelk? hvor gammel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei På besøk fra småtroll 0-1 år. Har et spørsmål som sikkert dere mammaer med litt større barn vet svaret på.

Lille snupp er snart ni måneder og har bare fått morsmelk. Hun spiser fire måltider om dagen, som hun drikker vann til. Og får pupp om morgenenen midt på dagen og på kvelden. Noen ganger får hun en pupp om nattan også.

Men... Det virker ikke som om det er så mye igjen i puppen. De er ganske så flate for å si det sånn. Hører jo at hun drikker når jeg ammer henne, men vet ikke helt hvor lenge jeg har melk nok til henne. Har prøvd å gi henne flaske med mme etter at jeg har ammet henne, men da vil hun ikke ha. Så regner med at hun er fornøyd sånn som det er nå. Men hvordan blir det fremover? Når skal man begynne å gi kumelk ikopp. Og skal de da ha det til alle måltider? Skal man evt blande mme og kumelk den første tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg er også inne her på besøk fra småtroll 0-1 fordi jeg skal spørre om noe, og så fant jeg ut at jeg kan jo svare deg først :-) På HS sier de at kumelk skal ikke introduseres før barnet er ett år gammel. Det har med modning av tarmsystemet å gjøre. Jeg vet ikke, men vil tro at de kan få et glass med kumelk til hvert måltid, eventuelt vann til middag. Amming syns jeg du skal fortsette med så lenge barnet ditt og du trives med det - det er sikkert melk der selv om du ikke har så fulle bryster som før!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...