§oxx + Storm Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Lør 19 mai kl 16.11 kom Storm til verden. Han var 4460 og 51cm med masse hår ;-) Han var 11 dager over termin dato.. De tok vannet mitt kl 08.30, da begynte riene så si med en gang, ikke ille først men med hver time så blei de sterkere. Da jeg ikke hadde noe form for smertelindring gjennom denne delen fant jeg ut at det hjalp utrolig mye med varmt (hot) vann i dusjen.. holdt dusj hodet helt intill magen ved hver ri, stort hjelp, kom nesten ikke ut av dusjen men hadde så lyst på lystgass.. hehe. Tok egen rier fram til kl13 og da ga jeg meg og ba om epidural og gass (det var deilig selvom jeg er verdens tørste pingle når det gjlder nåler og sånt!) :-o Da jeg fikk den hadde jeg allerede full åpning og hodet hans var 2cm fra åpningen.. Slappet av en stund med alle dop ;-) epiduralen tar nesten bort riene, så fant dem ut at det var på tida og presse han ut, han tok dem vekk epiduralen på en måte og en liten stund senere kom han lille (store :-o) Det hele var over i 7 timer 40 min... ikke verst for første gangs.. fikk hører at det med åpningsfasen gikk så fort fordi jeg ikke tok noe for smertene og det er jeg glad for, var lenge nok for min del men samtidig nesten glemt alt :-) Samboeren var en fantastisk støtte, hjalp veldig å hører på han gjennom det hele. Blei satt i gang med arbeid fra jm også, tror han synes også det var ganske stas. Amming er ganske vondt i begynnelse fordi han skjønner ikke helt konseptet av ordentlig grip enda.. hehe og anbefaler purelan brystvort krem på det sterkeste, det er helt fantastisk. Så nå nyte vi tiden hjemme sammens, han er en veldig god og snill gutt... foreløpig ihvertfall.. bank på bordet ;-) Lykke til til alle som skal føde utover... dette kommer dere til å takle så bra!!!!! :-) klem
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Gratulerer, så koselig Håper min går også så bra =)
§oxx + Storm Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2007 Tusen takk !!! :-) Og trolig nok så blåste det Storm den dagen han var født.. hehe Vi er veldig stolte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå