Miss Elizabeth Bennet Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Hei! Jeg har fått noen råd fra legen min mot halsbrann, som har vist seg å virke veldig bra. Tenkte at kanskje flere kunne ha nytte av dem. Jeg hadde kjempemye halsbrann og sure oppstøt, og fikk problemer med nattesøvnen, fordi halsbrannen alltid var verst om kvelden og den første delen av natten. Jeg pleide å drikke melk, surmelk eller spise is, men det hjalp bare i kort tid, og så ble det enda verre. De rådene jeg fikk av legen var: Ikke spis dette på ettermiddag/kveld: - Melk eller melkeprodukter - Tung, fet eller sterkt krydret mat - Epler eller svært sur mat Spis dette istedet på kvelden: - Lett mat, som brødskiver med lett pålegg med agurk - Salat - Små måltider - Te - Gulrøtter eller annen råkost - Litt juice er OK om den ikke er for sur Føles halsen sur, gå en liten tur ut i frisk luft før du legger deg. Jeg var litt skeptisk til disse rådene, men ettersom jeg har fulgt dem, har halsbrannen om kvelden nesten gitt seg helt. Særlig etter at jeg sluttet helt med melkeprodukter om kvelden har det hjulpet masse. Det viser seg at de provoserer syreproduksjonen i magen, og gjør det verre etter en kort stund, selv om de lindrer med en gang. Lykke til, håper rådene kan hjelpe andre også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå