Gå til innhold

Søvn


solstråla78

Anbefalte innlegg

Hvordan sover deres februarbabyer? Vår gutt er veldig vanskelig å få til å sovne..Må trille eller rugle senga hans temmelig lenge før han sovner.. Han ser trøtt ut, gnir seg i øynene og gjesper, virker litt sutrete, men får likevel ikke sovnet av egen hjelp.. Jeg har veldig vanskelig for å høre på gråting/hyling, men bør kanskje la han grine litt..Prøvd det et par ganger, men har da gått fra forsiktig gråt til hylgrining..Gikk inn til han og viste oss innimellom, men lot han holde på tilsammen i 15 min. Han ga seg ikke, vi tok han opp, og det endte med at vi ruglet senga igjen, kanskje en halv time.. Det er tungt å ha det slik..

 

Sover ofte greit bare han sovner, spes på natt. Sovner da greit etter nattamming.. På dagtid er det heller varierende hvor godt og lenge han sover.. Hvor mange ganger sover deres babyer i løpet av dagen, og evt hvor lenge av gangen? Hva gjør dere for å få de til å sove?

 

Hvordan merker dere at de er trøtte og trenger en blund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har Malin sove veldig greit hele tia (men vært litt mer styrete på natta en liten periode etter vi måtte gi ho mat hver 2 time pga. hun ikke la på seg så mye)!

Hun legger seg halv åtte som regel, noen ganger seinere og sover til 04-05 for litt mat og så soving til åtte-ni tiden, da skal pappan på jobb, så da står vi opp!

Vi legger henne bare i senga, så sovner hun av seg selv, men må være helt mørkt i rommet, ellers sovner hun ikke med det første!

 

På dagen varierer søvnen litt, men blir som regel et par sovinger på 2-3 timer om gangen, men hun vil bare sove i vogna på utsia da, får henne ikke til å sove inne! Men sovner av seg selv da og.

 

Merker det godt på henne når hun er trøtt, blir veldig sutrete, noe hun ellers aldri er.

Så hun er no ganske så snill når det gjelder soving:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia. Æ visste ikkje om æ sku svare på den her tråden siden vi e så sinnsykt dårlig på d der med søvn.. hehe ;o) Ja, vi slit litt førr å si d sånn.. Ho har no heldigvis etterhvert no klart å finne ut av døgnrytmen sin iallefall. Men, æ bruke 2 tima på å legge ho om kvelden. Da e d vugging heeele den tia. Ho klare overhode ikkje å finne roen sjøl i senga (trur d har m at ho ikkje tar sutt). D e alltid sånn at æ trur ho sover å prøve å legge ho et par tre ganga der ho våkne til igjen med en gang hode treff madrassen. No e d blidd sånn at ho ligg m ett øye åpent kjempe lenge, nesten så æ mistenke ho førr å sjekke om æ legg ho eller ikkje hehe. Iallefall, 2 tima på å legge å førr hver av de to ammingen på natta en time leggings etter det, JIPPI! :o( Har begynt å lese bøker når æ legg ho, har lest ut 2 denne uka (å dæm va tjukk altså..). På dagtid går d for såvidt greit, da trille vi tur å så e d skriking i 30 min før ho slokne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuppa vår begynner å sutre og blir litt sånn "trøten" i øya. Da putter jeg henne i vuggen, gir henne smukken ( som hun kun får når hun skal sove), legger bamsen mellom nesa og den hånden hun har mot munnen og pakker dyna tett rundt henne. Hun sutrer litt og slenger hodet litt frem og tilbake før hun tilslutt gir seg over for overmakta.

Men om jeg gjør dette for sent, slik at hun blir overtrøtt, er det kun vugging som hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår er veldig grei å legge. Han legger seg ved 19 tida, sovner da av seg selv. Sover da til 06- 08 tida, men da starter dagen, ikke sove lenger da nei etter at han har spist. Men er igrunn veldig fornøyd med det da!

 

På dagen sover han gjerne et par tre ganger alt ettersom hva vi gjør. Sover alt fra 15 min til 2 timer av gangen. Han vil bare sove ute i vogna si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...