Susi og prinsessa Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Hjelp!! Svigermor har vært å kjøpt skumgummimadrass m/overmadrass til sprinkelsenga. Jeg ville egentlig ha en springfjærmadrass av god kvaltet siden senga skal brukes et par år, har ikke hjerte til å si det. Har hørt at skumgummi helst ikke skal brukes til babyer, stemmer dette og i så tilfelle hvorfor? Har det noe å si om barna ligger på skumgummi de første årene? Sikkert tåpelige spørsmål, men jeg har rett og slett ikke peiling, vil bare at prinsessa mi skal sove godt, hehe:)
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Madrassen skal være hard, det er viktig fikk jeg høre. Madrassen bør heller ikke brukes til flere barn senere. Men det er ingen problemer å ha en skumgummi/fibermadrass for babyer sa mannen i butikken:)
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 På foreningen for uventet barnedød står det at de ikke kan se at skumgummi er farlig mer enn fjærmadrass
bell3, fikk gutt Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Hei. Jeg jobber med madrasser til daglig, så dette tror jeg at jeg kan hjelpe deg med. Det er ikke tåpelige spørsmål i det heletatt, men veldig relevante. Små barn er så lette at det ikke betyr så mye om de har skum eller fjær. Fjær har endel fordeler i forhold til skum. Blir de tissevåte eller må vaskes av en eller annen grunn tørker de mye fortere. De i fjær er ofte av bedre kvalitet og vil derfor bevare form og liggekomfort mye bedre enn en skummadrass som alt etter kvalitet på skummet vil kunne klappe sammen der barnet ligger mest. En bør være obs på at det kan skje med en fjærmadrass også viss den ikke er av god kvalitet. Det bør minimum være noe som heter LFK fjærer, men forhør deg også da om ståltype som er brukt i fjærene. Kvaliteten over er posefjærer. de er som regel bedre kvalitet på og gir mye bedre avlastning til kroppen. En annen ting med skum madrasser er at de er "tettere" De puster ikke så godt, de transporterer ikke svette så godt, og det gjør at midd og slikt trives mye bedre i en skum madrass enn i en fjær madrass. Skummadrasser er helt trygt å bruke på små barn, det er ikek noe farlig. For flere år siden var det ikke så trygt da de brukte noen gasser i produksjonen som ikke var helt ok, men det er som sagt mange år siden, og er helt trygt nå. Lykke til med valget og med svigermor. Håper dette kunne hjelpe deg litt videre på veg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå