Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt oss til Syden med våre to barn, storesøster på 4 år og lillesøster på 7 mnd. Har ikke bestilt noe ennå, men satser på å reise om 14 dager. Ønsker tips om barnevennlig reisemål, samt praktiske råd om mat og bleier etc. Mallorca er aktuelt, bl.a. fordi flyturen er overkommelig, altså ikke så lang. Jeg er også klar over at bleier og barnemat finnes de fleste steder, men at det er dyrt og av en annen kvalitet (søtere/saltere etc.). Jeg vet at det finnes et eget reiseforum, men legger inn en forespørsel her, siden jeg vet det er mer aktivitet her.

Alle råd og tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- lurt å ta md mat og bleier

- ellers så er det jo solkrem, tynne og tykke klær (en vet aldri hvordan været kommer til å bli)

- lite pledd

- eg hadde med en sånn liten vannkoker (1/2 l) - veldig greit å ha

har reist til gran canaria og egypt med små barn - gikk kjempegreit

dette er det jeg kommer på i farta . . .

Skrevet

Ja, ta med bleier... Vi var på Kos i fjor sommer, og da var førstemann ca ett år - der fant vi ingen bleier i hans størrelse, så jeg var glad jeg hadde pakket mange hjemmefra.

Reisetrille med parasoll og myggnetting ble flittig brukt, for da kunne han sove utendørs uten å bli plaget av hverken sol eller insekter. (Jeg fikk kjøpt paraplytrille med full liggestilling, parasoll og myggnetting for ca 800 kr på Rudo Barnevognshuset, men det var i fjor).

Solhatt er jo også viktig, og eventuelt solbriller til de små. Tutekopp/tåteflaske til vann - for det kan jo være at lillesøster trenger litt supplement i varmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...