Gå til innhold

trenger noen tips til sovestillinger jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke sove fortiden. Jeg finner ingen stilling som passer. Lille vennen i magen ligger litt overalt, så viss jeg ligger meg på siden, føler jeg at jeg klemmer han helt flat. Han sparker alltid fælt når jeg legger meg på siden, særlig høyreside.. Får helt vondt inni meg når jeg tenker at jeg ligger å klemmer han flat..

Så da snur jeg meg på den andre siden, men da streiker bekkenet..

Og på ryggen er det ikke så behagelig å sove heller..

Trenger tips.. Føler meg som en zombie om dagen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må bli på siden, men med en pute (ikke for stor og skikkelig myk) som støtte under magen. Så har du et eller sannet mellom bena fra nesten lysken og helt ned til og med føttene. Ei god pute og dyne som du så kan legge mest bak ryggen og dermed lene rygg og bekken litt på. Da blir du ikke liggende hardt på siden med magen , men får litt løft på den og samtidig støtte overalt.

Skrevet

du kan jo ligge på magen om du vil. det er bare kanskje ikke komfortabelt.

jeg ligger på siden om natta og det er den eneste stillingen som går. skal ikke ligge så mye på ryggen da man er gravid!.

du klemmer ikke lille om du ligger på siden. det er vel den eneste stillingen som går.

Skrevet

Hei:) For det første, du klareer ikke og klemme babyen flat hvis du ligger på siden:)

Men det beste for kroppen er og ligge på venstre siden, da har du best blodsirkulasjon, presset på blæren er mindre og nyrefungsjonen har best mulig forutsetning!

Er å plaget med hofter og bekken, men hjelper og ha en tykk god pute mellom knærne og en tynn under magen.

Skrevet

Leste et innlegg om ei dame som hadde en tynn sommerdyne som hun brettet sammen i lengderetningen og danderte mellom beina, under maget osv til hun fant en støttende stilling som var behagelig. Jeg har også bygd opp magen med en liten pute de gangene det har vært mest ubehagelig å ligge på siden.

Skrevet

Du har to muligheter: høyre siden, og venstre siden. Ikke magen og ikke ryggen. Magen er for stor og da klemmer du babyen i hvertfall, noe som ikke skjer når du ligger på siden. Ikke ryggen, for da klemmer vekten av magen på hovedpulsåren som transporterer oksygen og næring til barnet slik at tilførselen reduseres. Støtt opp med dyner og puter mellom bena, og ligg gjerne oppå en dyne også. Det funker for min del. Dessverre er det ikke mye annet en kan gjøre tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...