Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klør så sinnsykt på kroppen!

Har gjort det i hele svangerskapet, og er i uke 13 nå.

Spesielt på magen, brystene og i skrittet...

Er dette vanlig eller går det an å smøre seg med noe annet en vanlig bodylotion for å få det bort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gi beskjed til legen...det kan være helt ufarlig.men enkelte ganger har det noe med leveren så ikke klarer å skille ut enkelte stoffer så da kroppen reagere på..vett du ka få lysbehandling å div medisiner som er ok å bruke...div salver....ellers kan det og være at huden strekker seg noe som klør vanvittigt...se etter de kjekke strekkmerkene me som regel får:( lykke til...

Skrevet

Det hjelper å smøre seg med en parfymefri krem, selv bruker jeg spenol. Det er muligens fordo huden srekker på seg.

Skrevet

JEG OG KLØR!!!!

er i uke 20 og har klødd på hele kroppen siden uke 9 eller noe sånn. utrolig irriterende siden jeg klør meg til blods i søvne. ser til tider ut som om noen har piska meg på ryggen. har fått beskjed om at det kunne være vangerskapskløe men da skulle det klø inni hendene (er vel eneste plassen som ikke klør)

jeg skal snakke med jordmor om det på neste kontroll.

smører for tiden med aloe vera

Skrevet

Hei nurk2kommersnart!! Jeg har også store plager av kløe jeg og:(( Det er svangerskap kløe.Jef fikk resept på polaramin 2 mg som skal taes 2 ganger daglig. Man blir veldig tøtt av den sa legen.Er litt i mot medisiner i svangerskapet,men denne gangen må jeg.Har utslett på hoftene bak begge lårene og leggene og ikke minst bak knærne.Man klør seg til blods ja!! Ps er foresten i 13 sv uke

Skrevet

Hvis det er noe trøst...jeg holdt på å bli gal av kløe for noen uker siden, men det har mer eller mindre gitt seg ;-) (Nå er jeg i uke 24)

Det er sjelden skummel svangerskapskløe så tidlig i svangerskapet, men kan ha med strekking, hormoner, økt følsomhet for tørr luft eller kjemikalier å gjøre. Finn en god, uparfymert krem (jeg synes A-derma fra apoteket er fin), vurder å bruke uparfymert skyllemiddel, og tenk over om det er noen spesielle typer tøy du reagerer mer på enn andre.

Skrevet

Ja det er ganske vanlig!

Prøv å bruke nøytrale vaskemidler/skyllemidler på klesvasken. Og prøv forskjellige kremer.

Jeg har prøvd diverse bodylotions, alt fra rimelige fra Body Shop til dyre Biotherm etc uten effekt. Måtte bruke 1% hydrocortison, det hjalp der og da, men klødde like mye neste dag.

Men det som virker på meg er vanlig HTH bodylotion. Utrolig nok er jeg mye bedre når jeg smører meg med den! (men smaker ikke godt da..!-)

Skrevet

jeg har da

-byttet vaskemidler opptil flere ganger

- byttet sjampoo/balsam

-fuktighetskremer

- prøvd å gå uten bh

- prøvd å bare ha ull inntil kroppen

- ja masse greier

polaramin har jeg fått tidligere (før sv.skap) mener jeg, pga allergi...kan det stemme?

kan ikke være noe strekkmerker greier, for er ikke mye huden på skuldre og rygg strekker seg

men som sagt skal snakke med lege og jordmor

Skrevet

Hei nurk2kommersnart! Ja det er riktig at du har tatt det mot alergi.Men det hjelper mot kløen og det forsvinner!! Hvis du ikke vil klø da hihi.Det var det eneste medisinen vi dravise kunne ta mot sv kløe.Har du den fra før så prøv!!

Lykke til:))

Skrevet

spurte legen på telefonen idag om de tablettene. men måtte komme inn til kontroll først... så må vente nesten 2 uker før jeg kommer inn... får klø imens...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...