gravidapida Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Hei, flere som sliter med veldig tung pust? Særlig på kveldene? Er i uke 34 og har hatt det slik 1-2 uker. Finner ingen god sovestilling som letter på pusten heller... Noen som har gode råd? Må liksom stå på alle fire for å få nok luft føler jeg... å. denne pusten asså... kan bli gal av å konsentrere på den.. Ha en god dag...
Louise-and3girls Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Dette er helt vanlig. jeg er i uke 37 og har hatt det sånn noen uker nå. Babyen presser på lungene som gjør at man ikke puster like lett.
gravidapida Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2007 Hm, ja bare syns jeg har lest så lite om det, trodde ikke det skulle være så ille å få puste liksom. Er så ubehagelig å ikke føle man får nok luft. Men det varer helt til uke 37 sier du? Æsj, får finne på noe som flytter fokus. Hilsen pust pes hvalen
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 Tung pust er vanlig ikke bare pga ungen som presser men også i forhold til hvordan blodet ditt jobber nå som du er gravid.
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Jeg er i uke 30 og kan bli veldig fort anpusten.. jeg tror det er ganske normalt. baby tar jo litt plass og kondis er vel ikke på sitt beste ut hele graviditeten. Om jeg leser noe høyt, så er det nesten som jeg kunne ha gått i gulvet. hehe og trapper er bare helt grusomt.
tina 79:) Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 Tung pust er grusomt... jeg hadde det sånn inntil for en uke siden, lå og gispet etter luft på kveldene når jeg skulle sove. Det har heldigvis gitt seg nå siste uka! Det som hjalp meg best var faktisk å ta det heeelt med ro på kvelden, fokusere på å slappe av og legge meg før jeg ble for sliten. Noen ganger måtte jeg sove med en ekstra pute, det hjelper å løfte litt på overkroppen.
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 Jeg har nettopp kommet til 3.tri,og jeg har allerede begynt å få pusteproblemer.. Plutselig blir jeg skikkelig tungpusta.. Det er ekkelt,men det skal visst være normalt... For utenom det så er jeg frisk som en fisk:)
espresso Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 Huff, det er godt å høre at det er SÅ vanlig! Jeg har vært på nippet til å gå til legesenteret og forlange EKG (hjerteundersøkelse) noen ganger ja... Er i uke 34 nå, og får dette spesielt på kveldene. I tillegg får jeg ubehag/vondt bak brystbenet - men jeg regner jo med at det er bare et snev av halsbrann, men når man først er hypokonderfår man jo til så mye rart... Jeg synes også at den ene siden er bedre å ligge på enn den andre, men egentlig er det ikke bra uansett. Gleder meg enormt til å være ferdig med dette!!!
tresmåhjerteknusere Skrevet 22. mai 2007 #10 Skrevet 22. mai 2007 Magen din er på sitt høyeste rundt uke 35, etter dette blir det litt lettere å puste når babyen "faller" litt ned i bekkenet(: Men du skal være obs på at det kan være andre årsaker til dine problemer med pusten dersom de er så uttalte at du vanskelig kan fokusere på annet enn å trekke pusten. Kanskje greit med en liten sjekk hos legen for sikkerhets skyld?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå