Gjest Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Hvor mange er det normalt å invitere til dåp? Har en liste på vel 50 personer og syns det er litt mye... Hva mener dere?
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Oi,ja d var litt mye..er dere mange i familien? Er jo ingen fasitsvar her heller på hvor mange en skal ha eller ikke ha,men blir jo dyrt med så mange og blir ikke så intimt som mange gjerne vil ha d. Er "normalt" å be faddere,nærmeste familie og noen velger oxo å ha med et eller 2 vennepar.. Vi blir 27 med barn (7barn),og for min del er det nok hihi;) Hadde flere med førstemann,og da føltes d som at e ikke fikk tid til å prate med alle og kose meg på dagen hans. Er helt opp til dere:)
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Eg synes 50 høyres heilt enormt ut, men det er nok stor skilnad på kor stor dåp folk plar ha. Vi inviterer berre næraste familie, faddrar og kanskje nokre vener, vi blir vel 20 stk vil eg tru.
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 Men så skal det med at mannen min sin familie ikkje kjem sidan dei bur i Mexico, hadde nok blitt ein del fleire om dei vart med... (30 kanskje?)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 Vi har 41 stykker på vår liste. Der har vi nærmeste familie (våre foreldre, søsken, nevøer og noen tanter og onkler og noen fetre og kusiner) resten er venner. Problemet med vennene er at inviterere vi den ene må vi invitere den andre som medfører at vi må invitere den tredje og så baller det på seg. Noen av vennene er det en selvfølge for oss å invitere mens ca 5 stykker inviterere vi fordi vi "må" føler det som enklere å ha dem med enn den dårlige samvittigheten. Mulig vi sorterer litt blandt noen av vennene og inviterer uten følge. Vi får se. Det er jo ikke alle som liker å gå i dåp så vi kommer til å informere om at det ikke er "møteplikt" Vi kommer til å ha en høyst uformell samling. Til selve sermonien inviterer vi bare de nærmeste for der er det plass til max 17 gjester inklusive foreldre.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Herregud, fetter og kusiner onkler og tanter??? Er ikke akkurat den nærmeste familien det vel?Ville nå heller ha bedt halvparten av dem til kaffe,samme med vennene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå