Gå til innhold

Bruker alle smokk?


Loppelill

Anbefalte innlegg

Leander syns den gener seg best til å leke med. Vil i allefall ikke sutte på den. Nå har han begynt å prøve seg med tommelen når han er trøtt ol. Storebroren begynte heller ikke med tommelen før han var like gammel som Leander er nå. Han har holdt på helt til nå.....

 

Så nå lurer jeg på om jeg må slå et slag for smokken igjen... Håper bare guttungen er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er smokken det beste... Litt for mye til tider...Gjerne en i hånda også som han ruller mellom fingrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. som den "flinke" førstegangsmammaen som jeg skulle prøve å være, så hørte jeg på de på barselavdelingen da de sa at jeg ikke skulle la henne begynne med smokk de første 14 dagene.. Så det gikk vel som det måtte gå.. da smokken skulle prøves ut ville hun ikke ha noe annet en puppen. Hun prøvde litt med tommelen, men det fikk hun ikke helt til.

Etter 4. mnd så sluttert hun å bruke puppen som sutte, og nå bruker hun ikke noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste jenta mi var som din. Hun brukte ingen ting, ikke smokk. klut, tommelen eller bamse. Var veldig greit.... Leander var 7 dager første gang han prøvde. Ville ikke ha den. De er nok litt forskjellige. Bare han ikke begynner med tommelen, så er det greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er skummelt med tommelen. Da vil jeg heller hatt ei som bruker smokk. Både jeg og min søster brukte tommelen, mens mine brødre hadde smokke. Vet selv hvor vanskelig det var og slutte med den, våknet til og med med tommelen i munnen etter jeg ble "stor". Og vi kan av og til se lillesøster på 8 med tommelen i munnen. Ikke er det bare og si de skal slutte med den heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke lett. Tror jeg slutta i 8. klasse....

 

Kristoffer (på 8) sutta på tommelen helt til han var til tannlegen for en uke siden. Tannlegen sa at om han ikke slutta, så kom han til å måtte bruke "jern på tenna" som han kalte det. Han har ikke sutta siden....

 

Han sa forresten til Leander for en stund siden, at han måtte aldri begynne å sutte på tommlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. Så flink storebror Leander har:)

 

Skulle ønske jeg også hadde en sånn, så hadde jeg sluppet den reguleringa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas bruker sutten om natta og om kvelden når han skal kose på fanget.

 

Det var en big issue om vi skulle la han få sutten eller ikke, siden sykehuset sa nei, nei, og det kunne ødelegge ammingen osv. Diskuterte det lenge og vel (er førstegangs:))

Han fikk den til slutt og gutten roet seg (hadde så vondt i magen sin) og no problem med ammingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sara fikk smokk når hun var noen timer gammel på barneklinikken.. og ja ammingen gikk til helvete, hun tok sjeldent puppen, måtte bruke skjold.

eneste smukken hun tar nå er nuk smokken, men bruker den ikkje så mye, kun når hun skal sove og er overtrøtt, og den spytter hun ut ganske kjapt når hun har sovnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar bruker smokk nå, men han var 7 måneder før han begynte med det. Han brukte puppen og tåtten som smokk, og jeg holdt på å bli gal siden han skulle sutte hele tiden. Håpet faktisk at tåtten skulle holde. Prøvde smokk av forskjellige merker fra han var 3-4 uker og frem til han var 4 mnd. da ga vi opp hele smokke prosjektet. Smokkene ble liggende litt over alt, også i lekekassa, plutselig en dag så jeg han ligge å kose seg på gulvet med smokken munnen og etter det vil han veldig gjerne ha smokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm her i huset er vi avhengig av smokk... gjerne en i munnen og en i hver hånd. Fikk aldri høre noe om skader med smokk på sykehuset jeg (er førstegangsmor), og tenkte ikke langt nok selv til å tenke tanken på at det kunne være skadelig. Sleit skikkelig med amminga i begynnelsen, men kom seg nå til slutt. Prøvde å være litt streng med smokken helt til hun måtte ligge to uker i strekk bindet fast i en seng på sykehuset. Etter det har jeg ikke orket å avvende henne og hun er hekta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emrik sluttet med sutt da han var 5,5 mnd gammel. Han sov så urolig, var oppe hver time for å gi han den på natten. Så vi fikk hjelp av en søvnterapaut, som sa vi ikke skulle gi han sutten på natten. (Men han kunne bruke den til innsovning.) Men da kuttet vi ut hele greia, og det er godt! Med storesøster måtte vi gi sutten på natten to, tre ganger i tre år, holdt på å bli gal! Så nå er det kjempe deilig at han ikke bruker sutt!

Men begynner de med totten, ville jeg nok forsøkt med sutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magnus fikk smokk etter 2 dager. Da hadde vi ligget på sykhuset med hånda oppi sengen hans så han fikk sutte på en finger i to netter....Var heldigvis en sykepleier som sa at vi kan ikke anbefale smokk før ammingen er godt etablert, meeeeeen jeg ser jo at han tar puppen fint, sååå....Men kan ikke anbefale det sånn offisielt altså....Så da tuslet en trøtt mamma ned i kiosken og kjøpte smokk!

 

Ammingen går finfint fremdeles og smokk er en kjempe trøst, og god å ha om natten. Nå er han blitt kjempe flink å ta den i munn selv uten hjelp også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benjamin bruker smokken ja. Den er god å ha alle ganger unntatt når han er forkjøla og tett i nesen ;P

Lettere å avvenne med smokk enn finger hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mine jenter har brukt smokk.Har ikke sutta på tommelen heller.Jeg synes det er greit, slippe å avenne dem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste jenta mi var også slik. Veldig greit. Det eneste var at vi oppdaget når hun begynte å snakke, at hun hadde litt slappe muskler i munnen. Det løste vi med å la ho bruke sugerør hver gang hun drakk. Ordnet seg fint da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...