Sjefsmegga Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Synes amminga er et mas uten like nå..og jeg går mer og mer over til flaskemating. Pumper og gir med flaske heller..men det tar 1 time å få pumpa skikkelig ut melka..og jeg har ikke tid til dette ørten gang for dagen med 2 andre å ta meg av også. Hun er også mye roligere og sover lengre når hun får mme... Har slått helt fra meg fullamming. Skal forsøke kombiløsning med mm og mme nå framover så ikke amminga går på helsa løs for meg. Har sopp infeksjon og så vidt kommet meg sånn halvveis etter brystbetennelse. Lyst å hyle bare jeg kommer borti brystvortene...
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Jeg kan ikke si annet enn at jeg vet hva du mener !!! Har ikke lyst til å gi opp, men samtidig så sliten at jeg alikevel har lyst. Frustrasjonen over aldri å ha nok melk til småen er til å ta å føle på, må jo gi mme i tillegg til brystet hele tiden, hvert måltid varer derfor 1,5-2 timer fordi det blir dobbelt opp, og jeg som trodde at ammingen var enklere enn flaske, for puppen er jo alltid tilgjengelig med maten ferdig, jeg ante ikke at hvert måltid tok sånn tid, hvor lang tid bruker egentlig en baby på å tømme et bryst da??
Expat Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Klemmer (forsiktig) på deg... Det er bedritent når det er sånn! Delamming er jo flott, da! Kommende ammenytt kommer til å være om delamming, forresten, send meg en pm og kanskje kan jeg klippe og lime en del tips til deg! Det var nettopp vist i en stor studie at veldig mye av den beskyttelsen barna får fra fullamming også er der ved delamming! Har du nå god sårbehandling på brystvorta? Få deg sol på puppen daglig (hvis det er sol hos deg), det hjelper på heling, herding og soppen. Melkeoppsamlere med silikonbakdel (Avent og Medela har noen fine) kan du har i bh'n, da kommer det luft til (bra mot sopp) og ikkenoe berører brystvorten (deilig!) Lykke til!
Sjefsmegga Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2007 Skal få resept på Mykostanin i dag så da vil det vise seg om det tar det. Dårlig med sol her, men lufttørker etter hver pumping. Klarer ikke amme i det hele tatt akkurat nå så jeg pumper hver 4 time. Men dette sliter meg ut siden det tar både tid og krefter. Gir det jeg pumper ut..men får ut bare 80ml hver gang på begge bryst. Hun drikker 120ml mme på flaska ( 3 1/2 uke gammel) Hun får nå 3 flasker med mme i tillegg til melka jeg pumper ut i døgnet ca. Har vaska brystvorta med Farris før og etter pumping og pensler insida av munnen hennes med Farris hvert måltid også. Ble råda til å ikke bruke amme innlegg så nå bruker jeg kun myke gasskluter som kan kokes. Sifter ut disse etter hver pumping og vasking. Håper det gir seg så jeg kan fortsette å amme. Vil gjenre slippe å stå opp å lage til flaske om natta. Og blir dette raskt bra igjen så kansje kansje klarer vi å øke produskjonen såpass at fullaming er en mulighet.. Men jeg tar det ikke so et nederlag hvis ikke. Litt greit med flaska på en måte, og det er at pappan føler han får et nærere forhold til minsta siden han da kan bidra meg og faktisk kan jeg få meg litt pusterom. I går kveld kledde jeg godt på meg og gikk ut i hagestua og koste meg der med en god bok og en kopp te siden han skulle ta seg av kveldstell og mating. Jeg fikk kobla helt ut en stund da.
Expat Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Husk at både du og minsten må behandles med soppbehandlingsstoff. Det med ammeinnleggene er bra og riktig! Bruk en god salve også, simplex øyesalve(!) fra apoteket er fet og god og gjør at kompressen ikke setter seg fast. Husk at til og med bestemødre kan relaktere. Det som skal til er et fullgått svangerskap, du har jo tre Når gutten er blitt litt større og du har mer energi så får dere det sikkert til hvis du ønsker det og har energi til det. Fint at du og pappa'n finner roen mer nå... Ammehjelper (eller spør her inne) kan hjelpe deg med relaktering.
Sjefsmegga Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2007 Ok...godt å høre. :-) Skal jobbe med saken.. Er det noe man kan ta som øker produksjonen. Jeg mistenker melka renner sakte. Utdrivings refleksen tror jeg ikke er årsaken, men har hørt noen snakke om trange melkeganger?? Jeg er ikke brystoperert heller og har ikke had piercing i brystvortene.
Expat Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 Lecitin, det bruker du kanskje allerede? 1200mg to til tre ganger per dag. Med mat. Det er en tråd her med alt som øker. Skal dytte den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå