Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Ser at dette står i journalen etter første fødsel. Det står noe før ruptur også, men det er jo umulig å lese for en som ikke er utdannet lege/sykepleier. Hva betyr dette egentlig. Jeg ble sydd mye etter fødsel. Hvor mange grader er det av klipping/revning....
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Samme som jeg hadde etter første det, står ruptur grad 3 på meg også. Jeg spurte jordmor da jeg gikk gravid med nr 2 (tok med fødselsjournalen fra nr 1 til jordmor) og hun sa at det betydde graden før totalt ruptur, altså at man revner hele veien bak. Står noe utydbart foran på min også og hun sa at på meg stod det for en forkortelse som betydde innvendig, og det stemmer, jeg revnet nesten bare innvendig da (bare en 5-6 sting måtte til utvendig) og ble sydd MYE ja. Først av jordmor, så av fødselslege og til slutt kom det inn en kirurg og tok ett sting elelr to som vist lå veldig vanskelig til, jordmor viste ikke hvor mye det ble til slutt, men over 30 minst fikk jeg vite da jeg spurte etter syingen var overstått. Så grad 3 er ganske mye med andre ord. Tror også det finnes en egen skale for totalruptur, men det er jeg ikke sikker på. Og, om det er til noen trøst, jeg revnet ikke i det hele tatt innvendig med nr 2 enda han var større, kun noen få pyntesting utvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå