mamsn t snuska Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 pju...litt av en jobb, jenta mi er 3 mnder og 3 uker, og virker som jeg har lite melk om kveldene til henne nå, enda hun får ligge på puppen så mye hun vil. problemet nå er at hun vil ikke sovne om kvelden, kan henne hun ikke sovner før ti-elve etter mye pupping. har prøvd å gi tillegg, men tar ikke verken flaska eller koppen. kan jeg prøve å gi henne litt tynn velling på skjei, eller ødelegger jeg helt for amminga da??
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Jeg synes du ska rådføre deg med helsesøster og så gjøre det du føler er mest riktig for ditt barn. Ingen er like og veldig vanskelig for andre rundt å vite om hun trenger noe i tillegg. En regel er vel å se på om hun legger på seg nok. Kan det være økedøgn eller har dette vart lenge? Sånne ting forandrer seg veldig fort og det går i perioder. Jeg har selv fullammet begge mine over 6mnd og ikke alltid jeg følte jeg hadde nok melk men det gikk seg alltid til og de gikk opp riktig i vekt. Men forhør deg litt først du...det er dumt å begynne for tidlig om man ikke må synes nå jeg.
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Jeg måtte begynne med grøt (velling) da hun var 5 mnd pga lite vektoppgang (fikk beskjed av hs). Hvis man ikke har nok melk og babyen er over 4 mnd er det jo anbefalt grøt/velling istedenfor mme. Enig med hun som svarte deg før meg, sjekk vektoppgangen, er den bra er det sikkert bare økedøgn du har. Er vektøkningen dårlig, kan det være du har litt lite melk. Tror forresten ikke du ødelegger helt for ammingen med litt velling. Da vi begynte med det (altså da hun var 5 mnd gml), ga jeg henne kun litt på kvelden. Dette gjorde jeg til hun ble 7 mnd, da først introduserte vi måltid nr to. Ammet mye fordet, men ble litt bedre kvelder (også sov hun litt lengre).
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 et tips hvis du har problemer med å få i henne flaske kan være å bruke en annen type smokk på flaska. Ei jeg kjenner fikk ik ungen til å ta , men da hun kjøpte NUK smokk ville han ha. Kan jo hjelpe at pappan gir også, da mamman lukter så godt av orginalvaren Vi har en på 3 måneder og jeg har også følt at han liksom ik har vært fornøyd med melkemengden på kvledene. Har derfor prøvd å pumpe meg litt på dagen så har han fått litt mm på flaske i tillegg på kvledene. Blei mye bedre. Men nå har han vært endel vanskelig på kveldene igjen og det viste seg at han bare trengte å ta tidligere kveld. Han sover bedre på natta og! Kom veldig plutselig så d kan jo være d og kanskje? Vi har også tenkt på velling og skal ta d opp med hs imorgen på 3mnd kontrollen. han er nå 3 mnd og 1 uka så det er jo tidlig enda...
kajak&Daniel Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Jeg har litt motsatt problem... Jeg fullammet lillegutt til han ble 6 mnd, og har siden da prøvd å få i han litt grøt.. Men hadde det vært opp til han, hadde han bare spist mm, så det er ikke så lett å få i han noe særlig grøt.. Men vi holder på, og han spiser stadig mer..
Hannahs-mor06 Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 Jeg fullammer, gir kun litt grøt på kvelden i tillegg til puppen, da sover hun bedre..har gitt henne grøt fra hun var ca 4 mnd..har nok melk foreløpig da, og håper å kunne fullamme leenge ennå... har med helsestasjon, ellers kan jeg anbefale havregrøt med hvete og ris - fra 4 mnds alder..
så var vi 4 Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 jeg fullpumpa til 6 mnd, et himla slit men absolutt verd det. Prøvde å gi han annen mat (for han spiste hver 3 time hele døgnet) men det gikk ikke...
kajak&Daniel Skrevet 22. mai 2007 #8 Skrevet 22. mai 2007 Lillegutt sover ikke noe bedre selv om han får litt grøt på kvelden.. Han spiser allikevel 4-6 ganger per natt..... Håper at det ikke fortsetter slik så veldig mye lengre iallfall.... Jeg bruker havregrøten....
Nuss Nuss Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 For all del ikke gi mme/velling! Prøv å pumpe deg efter måltidene selv om det er slitsomt og få litt søvn i løpet av dagen da det hjelper på produksjonen. Pumper du etter hun har spist så øker du mengden i brystene! Og husk å drikk nok. Jeg fullammet til sønnen var 5 1/2 mnd, da startet jeg med smaksprøve med grøt for å venne han til det. Han kastet seg over det så det ble fortere til grøt måltid enn antatt. Jeg pumpet etter nesten hvert måltid med han både for å ha et lager og for å være sikker på å ha nok. Det hadde jeg. Startet å pumpe et måltid i dag til dattera på 5 uker. Også denne gang for å ha et lite lager men også for å sørge for at jeg har nok. Denne gangen kommer jeg ikke til å pumpe mere enn et par ganger pr dag. Lykke til!
Lucky_line Skrevet 22. mai 2007 #10 Skrevet 22. mai 2007 gutten min krevde mer en pupp på kvelden da han var 3mnd.... fikk da litt grøt........såv da hele natten.... nå er han 5 1/2 mnd å får kun morsmelk å en porsjon grøt på kvelden:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå