Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 jeg lurer på om det er flere som har gått opp lite i vekt iløpet av svangerskaet... jeg sliter veldig med svangerskapskvalme og har ikke gått opp mer enn 2 kg.. jordmora sier at dette ikke gjør noe, det er bare meg dette går ut over, men nå nermer terminen seg om noen dager og jeg begynner å bli kjempenervøs for om barnet har måttet lide av dette... jordmora tipper at barnet er like under 4000 g. men er redd for at hu måler feil... alle som svarer på disse vektøkning innleggene har sunn vektøkning. jeg er normalvektig siden før. verken for tynn eller tykk...
**Hege&Amalie** Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 hei... jeg er 165 cm høy og veide 63 kg før jeg ble gravid... skal nå ha nr 3 og er i uke 35 av sv skapet... jeg veier nå 65 kg... beibisen tar det den skal likevel den og det er ikke noe fare for at den skal lide av dette hvis ikke du er ekstremt undervektig fra før.... og det sier du jo at du ikke er... så da er det ike noe å bekymre seg for... mine to barn var 2720gr og 50 cm, 3150 og 51 cm når de var født og er to kjempesunne og friske barn i dag... 7 og 3 år gamle.....
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 dette syns jeg høres dårlig ut. tror ikke på deg.
MomInUSA Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 Hei - skjoenner at du er litt bekymret, men om jordmor ikke syns det er noen grunn til bekymring, saa er det nok ikke det. Jeg har ogsaa bare gaatt opp 1,5 kilo (det var i uke 31) og jeg er har vaert litt bekymret for det samme som deg jeg ogsaa egentlig. Men legen min sier det er ingen grunn til bekymring - at det viktigste er at babyen og magen vokser - det er det man ser paa for aa avgjoere om babyen har det bra og vokser. Hos meg er grunnen at jeg har sv diabetes - og siden jeg maa legge om kostholdet til sunnere kosthold og spise mindre og oftere, saa gaar jeg rett og slett ned i vekt. Det er nok det du gjoer ogsaa. Men saa lenge babyen vokser saa er det nok ingen grunn til bekymring. Babyen tar den naering den trenger den! Men du maa nok regne med aa oppdage at du har gaatt ned i vekt en del etter foedselen.
Mia_I Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Jeg gikk opp 5 kilo på hele svangerskapet. Babyen kom ut en uke for tidlig, men var likevel 3,3 kilo, sunn og frisk og aktiv. Så trenger ikke være noen fare å gå opp lite!!! babyen tar det den trenger, den. Etter fødselen var jeg tre kilo lettere enn før jeg ble gravid, så den slankekuren gikk kjapt gitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå