Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen er nesten 26mnd og er begynt å trasse på alvor...

Hun gjør stor forskjell på mamma og pappa... Mamma (jeg) er favoritt og hun lyer meg greit nok. Pappa er bare nei og vill aldeles ikke... Ja, de tilbringer mye tid sammen. Vi jobber begge to, og forsøker å fordele ansvaret 50/50. Det eneste som går greit er å bade i basseng. Da er de gode busser. Eksembarnet kan ikke bade i basseng ustanselig, da... Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Ville abre si at d er d samme her i huset..han er 27 nesten 28 mnd,og siden han var rundt 22-23mnd så hører han ikke på pappaen sin,gjør d stikk motsatte. Nå har vi prøvd alt føles d ut som.. Me hører han på. Merkelige greier d der. Mamma sier at d er fordi han ser på me som autoritetspersonen og faren er en lekekamerat. Nå skal d sies at gutten min er kjempe snill-så d er ikke så ofte d er noe alvorlig. Men når d først er noe,så er d e som må ta han,han bare smiler når faren prøver å ta han. Han er oxo eksembarn (hehe) så han kan vi ikke ta med i svømmehallen en gang;)

Er d noen som har noen gode råd til oss 2??

Skrevet

Vi hadde samme problemet her for en stund siden, mamma best, bare mamma som fikk legge henne, bare mamma som skulle lage mat, pusse tenner osv osv. Ble ganske slitsomt for meg etterhvert og ikke minst for pappan som ikke kunne gjøre noen ting med henne.

Løsningen her kom når jeg dro vekk en helg med hu minste og pappa og storesnuppa fikk MYE alenetid og ikke noe mulighet til å få hjelp av bare mamma.

Etter det har de vært perlevenner og alt har blitt mye lettere. Noe henger ennå igjen, men det kan ikke sammenliknes med hvordan det var før. Kanskje en ide.

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Ikke helt d problemet e har..pappaen får lov til å legge han og stelle han og sånne ting,men ikke ta han om han har gjort noe galt..

Skrevet

Samme som mammaen til Odin og Tiril, hun hører bare ikke på ham! "Will das gahr nicht" (Vil aldeles ikke), og nei Daddy. Engelsken hans forstår hun når hun vil. Og han forstår når hun snakker tysk. (Vi er trespråklige hos oss).

Det ER mulig at pappa'n er "for flink" til å gi negativ oppmerksomhet, vi har snakket om det...

Skrevet

Samme problemet hos oss. Men det er en del sjalusi inni bildet hos oss da. For min eldeste ble storsøster for 2 mnd siden, og vi merka at hun ble trassig fra den dagen vi kom hjem fra sykehuset! Sliter med det ennå. Prøvde å forberede henne ved å la bare pappa'n til å bade/legge henne flere mnd før minsten kom, og alt var greit for henne da, og ikke nå. Uff...

Expat, du nevte noen ting om en time-out metode på 60 sek når de er på sitt verste. Hvordan funker den?

Tror også at kanskje jeg skal ta med minste til Oslo en tur slik at hun tilbringer mer tid med pappa'n. Men er litt i tvil for hun er som sagt sjalu nok fra før selvom jeg tilbringer mest mulig tid med henne etter bhg, og hvis jeg blir helt borte blir vel ikke tingene bedre??

Skrevet

Huff, ja, det virker veldig, men det er nå blitt gøy å ha timeout. Fordi det er oppmerksomhet... Hun får vitterlig ikke lite oppmerksomhet fra oss da...

Skrevet

Pappa'n får heller ikke så godt til dette med timeout.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...