BCventernr3-fåttnr3 Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Har vært hos NAV og ble en tanke irritert. Dersom far skal ha permisjon utover de 6 fedrekvoteukene stilles det krav til mors aktivitet. Jeg må være i minst 75 % jobb, det holder ikke at jeg avvikler min opparbeidede ferie, utrolig!!! Jeg kan ha permisjon mens han har ferie, mens jeg kan ikke ha ferie mens han har permisjon... Trodde vi var mer likestilte jeg... Skuffet:(
Solskinnsjenta Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Min mann har i utgangspunktet INGEN rett til permisjon, siden jeg er student og dermed ikke har opparbeidet meg rett til foreldrepenger. Det er skikkelig teit. Det betyr at hvis han skal få noe permisjon whatsoever, MÅ jeg studere 100% f.eks fra jul. Han må dermed ta et helt semester med permisjon, siden det ikke er så lett å ta permisjon bare deler av et semester. Vi har enda ikke bestemt oss for hvordan vi skal løse det. Litt frustrert både på NAV og lånekassen!
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Likestilte nei! Dersom f.eks far er student og mor er i jobb så går det ikke an at mor jobber etter sine obligatoriske 6 uke rog far går hjemme og mottar fødselsstipend, fødselsstipendet er forbeholdt mor. Er mor student eller hjemmeværende får ikke far sine 6 uker med fedrekvote i det hele tatt. Og hva er egentlig denne greien med at mor elelr far MÅ ta ut et bestemt antall uker? Tror de ikke vi er kompetente nok til å fordele dette best mulig selv? Grrrr... Hva om jeg f.eks ikke ville tatt ut 6 uker etter fødselen? Jo, da måtte far tatt seg vanlig fri uten lønn, for den biten må jeg ta enten jeg vil eller si, samme med farskvoten dersom begge to jobber, far må ta ut sin del ellers faller den bort med mindre man er så heldig at man får gjennomslag for en søknad om fritak da. Neida, vi har vel verdens bese permisjonsordning her til lands, men likevel, det er fortsatt endel å jobbe med...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå