Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Jeg er i uke 36. Blodtrykket mitt har vært litt høyt hele tiden, uten at det har vært noen fare. Urinen har vært fin. De siste ukene har jeg hatt en del hevelser.. Verken lege eller jordmor har vært bekymret, de sier bare at vi må holde litt oversikt over blodtrykket. Jeg er nok litt hypokonder, men jeg er jo så redd for at jeg får svangerskapsforgiftning, at jeg tror jeg har alle symptomene... de siste to dagene har jeg nesten ikke hatt hevelser i beina - og det er jo bra (og deilig..). Men jeg har hatt litt vondt i hodet... Burde jeg ringe lege? Skal på kontroll neste uke - tenkte jeg skulle vente til da...
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Å så godt jeg kjenner igjen denne usikkerheten og engstelsen! Har det på samme måte selv, men her er det hevelsene som stadig øker på mens blodtrykk og urin er fint (dvs blodtrykket har steget litt og litt for hver kontroll, men er fortsatt ikke høyt) og jeg er i faresonen pga at jeg har hatt svk.forgiftning før. Har kronisk trykkende pannehodepine og er uvel og kvalm nesten hele tiden og aner ikke når jeg skal føle det blir verre og jeg bør ta kontakt. Jordmor sier at dette må jeg kjenne etter selv, men med en times reisevei hver vei så vil jeg ikke reise før jeg er sikker på at jeg virkelig er verre.. *sukke* Uff, det ble litt feil vinkling dette, var jo ikke mine bekymringer du spurte etter, sorry! Du skal i hvertfall ikke være redd for å ringe lege, heller en gang for mye enn en for lite og bor du forholdsvis nær en lege elelr jordmor så er det jo veldig kjapt gjort å bare levere inn en urinprøve og å få målt blodtrykket. Håper alt er bra og lykke til, føler virkelig med deg!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #3 Skrevet 22. mai 2007 Takk for svar Jeg tenkte at siden hevelsene har blitt mindre, så er det ikke noe å bekymre seg over.. forhåpentligvis.... Men hvis jeg er like urolig i morra, ringer jeg... blir litt sliten av å uroe meg hele tida og! Da får jeg heller være litt hypokonder...
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 Ja det er jeg helt enig med deg i, svk.forgiftnign kan tross alt bli veldig alvorlig så man skal ikke ta for lett på det. At hevelsene går ned er jo egentlig et veldig bra tegn da, får håpe det går bra :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå