Gå til innhold

Noen her som har lang vei til sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv så skal jeg føde mitt andre barn, termin 8 aug. og har valgt å føde på kongsvinger denne gangen.

Da har vi 50 min å kjøre, jeg lurer virkelig på om vi rekker fram, om vi blir for lenge hjemme, kan det jo hende vi får en liten en i bilen! hehe..

Jeg er så spent.

Pluss at jeg ikke har hatt den tiden hjemme, vannet gikk og sånt. sist gang ble jeg igangsatt. så det blir på en måte første gang. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 2 timer å kjøre til sykehuset. Dette er inkludert ei ferge, så det må jo også klaffe med avgangene for denne... Kan risikere at det tar opptil 3 timer hvis vi ikke treffer akkurat på ferga:)

Mest sannsynlig blir det ambulansetur med følge av JM. Kommer helt an på hvor langt fødselen har kommet før vi begynner turen...

Skrevet

hei

jeg har også lang vei.. det tar ca 90 min å kjøre, men her er det tilbud om sykebil, hvis samboer ikke vil kjøre. fikk beskjed av jm at man ikke trengte å kjøre før man hadde 4-5 cm åpning..litt mindre åpning ved andregangs fødende...

er du usikker så kjører du så tidlig som mulig, og skriver deg inn på sykehuset. så kan du ta det rolig der.. spør også om mulighet med sykebil.

Skrevet

Vi har 1,5 time til nærmeste sykehus. Er litt spent ja, men synes det var verre sist gang. Da jeg fikk førstemann bodde vi mye nærmere + at jeg lå inne når fødsel startet siden den var igangsatt og da fikk jeg styrtfødsel. Så sist var jeg skikkelig nervøs for å føde i bilen eller i ambulanse, men den fødselen tok heldigvis mye lenger tid. Snakket endel med jordmor etter fødselen og nå i dette svangerskapet og fant ut at det antagelig var igangsetting som fikk første fødselen til å gå så fort, så denne gangen ville en fødsel mest sannsynlig ta litt kortere tid enn sist, men neppe bli styrtfødsel. Har likevel fått beskjed om å kjøre med en gang jeg mener at det er rier på gang selv om de er korte og uregelmessige og sp klart om vannet går ;-) Du får ha lykke til, dere rekker nok frem, bare reager litt raskere enn om du bodde nær, de sender som oftest ikke hjem fødende med lang reisevei dersom man har rier selv om det bare er helt i starten av fødselen.

Skrevet

Bare av nysgjerrighet, hvordan kan du vite når du har x antall cm åpning da? Må du ikke til sykehuset/en jordmor for å finne det ut?

Skrevet

Har 3 1/2 time å kjøre tel sykehus,men har jo og amb.fly....

Skrevet

dere hadde jo enda lengre vei en meg... Håper virkelig det går som planlagt for dere alle. ønsker dere masse lykke til!

Jeg skal nok ringe så fort jeg synes at fødselen er i gang. Dem kan jo ikke nekte meg å dra. eller sende meg hjem..

Det angående åpnng... kan man kanskje kjekke det selv? jeg vet ikke.. det er noe jeg må spørre om!

Skrevet

3 1/2 time er langt....!!!!! Ønsker dere så masse lykke til! til kall amb.fly om det ikke ser ut til å rekkes! Stor klem

Skrevet

Vi har 90 minutt inkl. ferge. Kjenner 3 stk. som har født i sykebilen jeg ja :) Men som regel går det helt fint.

Ang. å sjekke åpning, så kommer jordmor hjem til oss i god tid og sjekker hvordan det ligger an. Vet ikke om det er sånn over hele landet, jeg da.

Skrevet

Går 3 min å kjøre, men side dei skal ha sommar stengt fødeavdeling her so teke de 60-90 min å kjøre:( e no ikkje so lenge de heller, men i forhold til de de kunne vært so:)

Skrevet

Vi har 45 min til sykehuset og jeg er ikke urolig for veien inn. Stort sett kommer ikke barnet på under en time.

Så jeg tror jeg rekker bra inn.

Jeg tenker at jeg reiser inn på sykehuset når jeg har 3 rier i løpet av 10 min... som varer ett minutt hver... Jeg gidder nemlig ikke mange unødvendige timer på sykehuset.Men går vannet så kjører jeg inn direkt....

Skrevet

skal føde vårt fjerde barn, med 3 styrtfødseler, 2timers kjøring samt 2ferger så kunne vi bare hoppe på helikopteret sa jm.

Skrevet

heisann har også valgt kongsvinger og har 50 min å kjøre inn der... er litt bekymret ja men prøver å ikke tenke så masse på det.... men skal spørre etter den ene taxi rekvisisjonen man kan få... sånn just in case... sambo jobber i oslo så greit å ha...

Skrevet

Raych.. Du ska vel ikkje føde på Namsos? Syns æ kjente veibeskrivelsen igjen.. Hadde akkurat det samme...

Skrevet

Yes,vi har 2 timers kjøring til sykehuset.Har begynt å tenke litt på det der nå ja.bare 5 uker til termin nå.mamma hadde to raske fødsler.Lurer på når en bør starte på kjøreturen,er jo sååå surt å kjøre bomtur også

Skrevet

Har nesten 3 timer til sykehus... Heldigvis har vi ambulansefly :)

Skrevet

seriøst! om jeg kommer meg til kongsvinge.. og dem sier at jeg ikke kan være der. drar jeg på bensinstasjonen.. kjøper med en stor burger og sitter der til jeg komme inn!

Skrevet

2timer til fødeavdelig og 1 time til fødestue(inkludert ferje)

Skrevet

Raych

ferja reiser vel om de får beskjed om det.her skal viberre ringe fødestua når vi er på vei om ferja ikkje vil gå.reiser om dei får bekrefta at du er i fødsel.ambulansen reiser de ialle fall med med engang.

Skrevet

2 og 1/2 time kjøring til sykehuset her...

Skrevet

Nesten tre timer til sykehuset, men får tilbud om ambulanse. Marerittet er å dra avgårde på svingete veier med vonde rier bare for å bli sendt hjem igjen hvis det stopper opp. Tror jeg vil vente i det lengste med å dra bortover, ihvertfall hvis riene kommer før termin.

Skrevet

har ca to timer til sykehuset der vi har fått fødeplass.. men satser på å ha noen dager hos mine foreldre før det, og de bor rett i nærheten.

om ting skulle skje tidligere, og raskere, er det et sykehus ca 40 minutter over fjellet herfra, så da haster vi nok dit, tenker jeg..

men to timer er jo ingenting i forhold til hva mange av dere må slite med! glad jeg slipper tenke på ferje!

Skrevet

Heisann:-)

ja kan væl si vi har lang vei til sykehuset. bruker ca 3.5 tima.

Skrevet

Hei, hei, nei det er ikke Namsos. Skal føde på St. Olavs i Trondheim, men bor ute på Fosen, så det tar sin tid.

Hvis vi kjører med ambulanse holder de nok igjen ferge eller kjører ekstra tur ja, men det gjør de neppe hvis vi kjører privatbil:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...